- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

افزایش کارمزدهای بانکی در بزنگاه!

به گزارش اخبارپول، پس از آنکه بانک مرکزی در اوایل آبان ماه به شبکه بانکی ابلاغ کرد تا افزایش کارمزد خدمات بانکی را از ابتدای آذرماه اجرا کنند، نرخ‌های جدید کارمزد خدمات بانکی از امروز اخذ خواهد شد.

پس از مدت‌ها درخواست بانک‌ها برای افزایش کارمزد خدمات بانکی به عنوان یکی از منابع درآمد در شرایطی اجرای می‌شود که محدودیت‌های جدید کرونایی از امروز آغاز شده است و نیاز مردم به عدم مراجعه به بانک‌ها بیش از پیش وجود دارد.

سوالی که مطرح می‌شود این است که تناقض درخواست بانکها برای تعطیلی دوهفته‌ای و افزایش کارمزد خدمات غیرحضوری بانکی را چطور باید برای مشتریان حل کرد؟

هزینه‌های جدید برای خدمات بانکی

از این پس کارمزد عملیات کارت به کارت به عنوان یکی از پرکاربردترین خدمات بانکی از ۵۰۰ به ۶۰۰ تومان به ازای هر یک میلیون تومان افزایش یافت و در صورت افزایش هر یک میلیون تومان در فرایند کارت به کارت معادل ۲۴۰ تومان به این مبلغ افزوده خواهد شد.

همچنین، هزینه اعلام مانده کارت و در صورت حساب ۱۰ گردش آخر معادل ۲۴۰ تومان و اعلام مانده کارت از طریق خودپردازها به قیمت ۱۲۰ تومان است.

علاوه بر این، در حال حاضر کارمزد اعلام ۱۰ گردش آخر کارت شناسایی، صدور انواع کارت مغناطیسی و دریافت حضوری و غیرحضوری قبوض به ترتیب ۱۵۰، ۶۰۰۰، ۲۴۰۰ و ۱۲۰ تومان است.

از امروز مشتریان بانک‌ها به ازای صدور دسته چک برای هر برگ معادل ۲۰۰ تومان کارمزد پرداخت می‌کنند که این رقم به اضافه هزینه تمبر محاسبه شده و پیش از این، کارمزد صدور دسته چک ۱۲۰ تومان بوده است. از سوی دیگر، ارائه صورت حساب سال جاری هر صفحه ۶۰۰ و برای سال‌های گذشته به ترتیب ۶۰۰ و ۷۲۰ تومان هزینه دارد که این ارقام پیش از این، ۵۰۰ و ۶۰۰ تومان بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، از امروز باید برای صدور رمز جدید کارت بانکی در شعبه ۱۰۰۰ تومان پرداخت کرد و نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که پیش از این بانک مرکزی دستوری مبنی بر دریافت خدمات الکترونیکی بانک چون پایا و ساتنا ابلاغ نکرده بود اما حالا طبق مصوبه‌ای که از امروز اجرا می‌شود، کارمزد انتقال وجه بین‌بانکی پایا یک صدم مبلغ تراکنش با کف ۲۰۰ تومان و تا سقف ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است. همچنین، کارمزد انتقال وجه بین‌بانکی ساتنا نیز ۲ صدم درصد مبلغ تراکنش تا سقف ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

لازم به ذکر است که افتتاح حساب از جمله خدمات بانکی بدون هزینه و کارمزد است و هزینه ارسال پیامک برای اطلاع رسانی با گرفتن رضایت مشتری معادل ۳۰ تومان به اضافه هزینه پیامک و حق اشتراک سالیانه است.

همچنین، اخذ کد بورسی در شعب بانکی نیز با بخشنامه جدید بانک مرکزی مشمول کارمزد ۵۰۰۰ تومانی می‌شود.

عملیات تغییر رمز کارت با استفاده از خودپرداز یا هر یک از کانال‌های غیرحضوری رایگان و عملیات تغییر رمز کارت در داخل شعبه به دلیل جلوگیری از مراجعه حضوری به شعبه با کارمزد انجام می‌شود.