- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

رشد ۴۸ هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش اخبارپول، براساس معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۵۱۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۱ هزار و ۷۵۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۶ هزار و ۶۳۸ واحد افزایش به ۳۸۱ هزار و ۳۰۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با چهار هزار و ۳۴۷ واحد رشد به ۲۴۹ هزار و ۷۳۰ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۳۹ هزار و ۶۰۸واحد و شاخص بازار دوم ۸۱ هزار و ۹۹۳ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۷۲۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۵۲۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۱۳۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با سه هزار و ۵۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۵۰۵ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۵۰۱ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۴۰۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۴۰۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۳۴۲ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۱۰۹ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۸۳ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۸۲واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس [1] داشتند.

در مقابل نماد گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۳۰۸ واحد، کاشی سعدی (کسعدی) با ۱۱۲ واحد، سرمایه‌گذاری شفادارو (شفا) با ۸۱ واحد، فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش (افق) با ۷۸ واحد، گروه صنعتی ملی (وملی) با ۶۴ واحد و افست (چافست) با ۶۰ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش امروز نماد ایران خودرو، صنعتی زر ماکارون، تامین سرمایه امین، سرمایه‌گذاری سیمان تامین، تولید نیروی برق آبادان، باما و بهساز کاشانه تهر ان درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۸۰۲ هزار برگه سهم به ارزش ۱۰ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۹۸واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۶۴۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۹۵۶هزار برگه سهم به ارزش ۱۶۶ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، فولاد هرمزگان جنوی (هرمز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، صنعتی مینو (غصینو)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فرابورس ایران (فرابورس)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد صنعت روی زنکان (زنگان)، گروه صنعتی تبرک (تبرک)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، شرکت بیمه اتکایی امین (اتکام)، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا)، سیمان لار سبزوار (سبزوا) و برق و انرژی پیوند گستر (بپیوند) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.