شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) ۳۸ هزار ۳۰۵ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۳۷۴ هزار واحد رسید.

به گزارش اخبارپول، براساس معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۲۲۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با چهار هزار و ۷۶۲ واحد کاهش به ۳۸۹هزار و ۱۱۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و ۱۱۹ واحد افت به ۲۵۴ هزار و ۹۰۶ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۳۵ هزار و ۳۴۸ واحد و شاخص بازار دوم ۴۸ هزار و ۸۱۴ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با ۹۵واحد، کاشی و سرامیک حافظ (کحافظ) با ۴۷ واحد، معدنی دماوند (کدما) با ۴۵ واحد، رادیاتور ایران (ختور) با ۴۴ واحد، گروه صنعتی بارز (پکرمان) با ۳۸ واحد، لیزینگ رایان سایپا (ولساپا) با ۳۰ واحد، سیمان خوزستان (سخوز) با ۲۵ واحد و بیمه ما (ما) با ۲۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۲۲۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۸۸۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۷۰۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۶۸۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۵۳۶ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۴۱۱ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۳۵۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۳۰۴واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۲۶۱ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۲۰۴ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۱۳۲ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۳۰ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۸۷۱ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۸۱۹ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت مارگارین و بانک تجارت در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۹۵ میلیون و ۳۲۸ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۹۶۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۹۴واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۶۷۵ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۹۰۹ میلیون و ۹۶۷هزار برگه سهم به ارزش ۱۲۵ هزار و ۵۹۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، بیمه معلم (ومعلم)، بیمه نوین (نوین)، پتروشیمی ارومیه (شاروم)، بیمه دی (ودی)، بیمه سامان (بساما)، شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو) و بیمه پاسارگاد(بپاس) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، فرابورس ایران (فرابورس)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=162990
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

عقب‌نشینی ۳۸هزار واحدی شاخص بورس
عقب‌نشینی ۳۸هزار واحدی شاخص بورس
عقب‌نشینی ۳۸هزار واحدی شاخص بورس
عقب‌نشینی ۳۸هزار واحدی شاخص بورس
عقب‌نشینی ۳۸هزار واحدی شاخص بورس