- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

افزایش ۲۳درصدی تولید حق‌بیمه در بیمه ملت

به گزارش اخبارپول، علیرضا علی‌سلیمانی با تاکید بر تحقق بیش از ۷۰ درصدی بودجه، در نیمه نخست سال اظهار کرد: حق‌بیمه صادره بیمه ملت [1] در شش ماهه ابتدایی امسال با رشدی ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۱۱۳۰ میلیارد تومان رسید. در واقع، در این تحقق دوره ۶ ماهه، تحقق بودجه بیش از ۱۵۰ درصد بوده است.

وی رشد حق‌بیمه تولیدی در رشته‌های بیمه‌ای کشتی، بدنه، خودرو، مهندسی و زندگی را در شش‌ماهه نخست سال بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نمایندگان حقیقی و نمایندگان تخصصی زندگی نیز نسبت به سال گذشته به ترتیب ۴۲ درصد و ۵۸ درصد در تولید حق‌بیمه رشد داشتند.

معاون برنامه‌ریزی و نوآوری شرکت بیمه ملت، همچنین به پرداخت خسارت به مبلغ ۳۵۹ میلیارد تومان در این شش ماه اشاره کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدودا ۴۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

علی‌سلیمانی با برشمردن اهم اقدامات انجام شده در واحدهای زیرمجموعه معاونت برنامه‌ریزی و نوآوری بیان کرد: مجموعا ۸۳ دوره آموزشی برای کارکنان و شبکه فروش در ۶ ماهه نخست سال برگزار شده که ۷۰ دوره آن به صورت مجازی بوده است.

وی با اشاره به همکاری مدیریت ریسک در «تکمیل و اصلاح داشبوردهای مدیریتی و سامانه BI شرکت» و نیز مشارکت واحد مزبور در «تحلیل و اصلاح نرخ‌های پایه در رشته‌های بیمه ای از قبیل درمان و بدنه» افزود: مدیریت ریسک برای کمک به تصمیم‌گیری در خصوص نحوه تمدید قراردادهای بیمه‌گزاران بزرگ، نسبت به ارزیابی و تحلیل ریسک قراردادهای مزبور اقدام کرد.

معاون برنامه‌ریزی و نوآوری شرکت بیمه ملت، با تأکید بر اهمیت حرکت در مسیر درست جهت نیل به اهداف و چشم‌انداز، عنوان کرد: اقدامات متعددی توسط همکاران در مدیریت طرح و توسعه انجام شده که «مطالعه و طراحی نمودار سازمانی جدید شرکت»، «عارضه‌یابی و تدوین مستندات سازمانی از قبیل آیین‌نامه معاملات و آیین‌نامه وصول مطالبات» و انجام پروژه‌های مطالعاتی از قبیل «شیوه ویروس کووید ۱۹ و اثرات آن بر صنعت بیمه» از جمله آنها است.

علی‌سلیمانی به در جریان بودن تدوین استراتژی شرکت در افق ۱۴۰۴ اشاره کرد و افزود: با انجام مطالعات پیش‌نیاز همچون «سناریوهای اقتصاد سیاسی در افق ۱۴۰۴»، «سناریوهای محتمل صنعت بیمه در افق ۱۴۰۴» و «روند تغییرات اقلیمی و اثرات بیمه‌ای آن» در نیمه نخست سال، تدوین مستندات استراتژیک شرکت آغاز شده و در آینده نزدیک به جمع‌بندی خواهد رسید.

وی «توسعه محصولات بیمه‌ای» را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: بیمه‌نامه سایبری از جمله این محصولات است که بخش اعظمی از برنامه‌های آن با همکاری معاونت فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت به انجام رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی و نوآوری شرکت بیمه ملت همچنین به اقدامات انجام شده برای تأسیس «صندوق خرید ذخایر و منافع بیمه‌های زندگی» اشاره کرد و گفت: در صورت اجرای این طرح، ریسک بازخرید بیمه‌نامه‌های زندگی کمتر می‌شود. موافقت بیمه مرکزی در این خصوص دریافت شده و مراحل بعدی کار در سازمان بورس در حال پیگیری است.

علی‌سلیمانی، با اشاره به اقدامات متعدد و گسترده در حوزه فناوری و اطلاعات اظهار کرد: با انجام تحلیل سیستم‌های بیمه‌ای کشتی، هواپیما و مهندسی، کار توسعه این سیستم‌ها آغاز شده و طبق برنامه آماده بهره‌برداری می‎‌شوند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پیاده‌سازی الزامات بیمه مرکزی در حوزه وب‌سرویس‌های بیمه‌های زندگی، آتش‌سوزی و باربری از دیگر اقداماتی بوده که انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و نوآوری شرکت بیمه ملت با اشاره اهمیت حوزه کسب‌وکار دیجیتال بیان کرد: با تشکیل این واحد در بیمه ملت در سال گذشته و با همکاری نزدیک مدیریت فناوری اطلاعات، اولین پلت‌فرم بیمه‌گری باز صنعت بیمه کشور به نام «ملت‌تِک» در بیمه ملت راه‌اندازی و رونمایی شد که توسعه زیرساخت فنی، تولید محتوا و تدوین مستندات کسب‌وکاری و نیز فنی APIهای بیمه ملت و بارگذاری آنها به مرور در حال تکمیل و به‌روزرسانی است. با راه‌اندازی این زیرساخت، بیمه ملت همکاری مشترک با ارائه‌کنندگان کالا و خدمات در حوزه‌های مختلف از قبیل گردشگری، حمل‌ونقل، خانه‌های هوشمند و نیز API MarketPlace ها را در دستور کار خود قرار داده است.

علی‌سلیمانی در همین خصوص ادامه داد: بیمه بدنه استفاده محور یا UBI با استفاده از دستگاه‌های تلمتیکس و پیگیری تکمیل زنجیره ارائه خدمات برای صدور آنلاین بیمه بدنه از جمله اقداماتی است که در شش ماهه نخست پیگیری شده است.

وی، با اشاره به تصمیم بیمه ملت [2] برای ورود به حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر، از استارتاپ‌ها و فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور برای طراحی و اجرای پروژه‌های مشترک با همکاری بیمه ملت دعوت به عمل آورد.