مجمع فوق العاده پرداخت الکترونیک سامان کیش برگزار و طی آن، افزایش سرمایه ۶۷ درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و تغییر بند اساسنامه به تصویب رسید.

شرکت پرداخت الکترونیک

به گزارش اخبارپول، مجمع فوق العاده شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش قبل از ظهر روز یکشنبه ۲۷ مهر با دستور جلسه تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه و تغییر بند اساسنامه با حضور اکثریت سهامداران در محل شرکت برگزار شد.

اصغر اطمینان معاون مالی سپ با اشاره به افزایش سرمایه ۶۷ درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اظهار کرد: این تامین مالی با هدف خرید ۵۰ هزار دستگاه کارتخوان و ۱۰ هزار دستگاه پین پد ، ۱۷۰۰ دستگاه صندوق فروشگاهی و خرید تجهیزات و زیرساخت های مورد نیاز اعم از سرور انجام می پذیرد.

وی افزود: ۳۰۷ میلیارد تومان مصارف طبق پیش بینی جهت انجام افزایش سرمایه در نظر گرفته شده که شامل ۱۳۰میلیارد تومان جهت خرید دستگاه کارتخوان، ۲۲ میلیارد تومان خرید صندوق فروشگاهی و ۱۵۳ میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات می شود. از این مصارف، منابع در نظر گرفته شده در جهت انجام برنامه ها ۲۶ میلیارد تومان از محل آورده نقدی، ۱۷۳ میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و ۱۰۶ میلیارد تومان از محل منابع داخلی برای انجام این تامین مالی پیش بینی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به سود و زیان طرح شامل ماتفاوت حاصل فعالیتها ناشی از انجام و عدم انجام افزایش سرمایه ادامه داد: طبق طرح پیش بینی شده که طی پنج سال آتی در نظر گرفته و در نیمه دوم سال این منابع در اختیار شرکت قرار بگیرد، انجام این تامین مالی در صورت موافقت سهامداران به برآورد کسب سود خالص ۲۹ و ۵۰ میلیارد تومانی در سال جاری و آینده می انجامد. همچنین برای سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ حدود ۱۱۲ میلیارد سود خالص پیش بینی شده است.

اطمینان درخصوص روند درآمدهای عملیاتی و بهای تمام شده ناشی از انجام و عدم انجام افزایش سرمایه طی ۵سال آتی گفت: این روند نشان می دهد در صورت انجام افزایش سرمایه درآمدهای عملیاتی از ۲٫۷ به ۱۰٫۳ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. سود ناخالص شرکت هم طی این مدت از ۳۶۲ میلیارد تومان در سال ۹۹ به هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ می رسد.

وی درباره پیش بینی جریان‌های نقدی و ارزیابی طرح عنوان کرد: نرخ بازده داخلی محاسبه شده ۳۲ درصد و دوره بازگشت سرمایه سه سال تعیین شده است. از جمله مفروضات در گزارش توجیهی نرخ تنزیل ۱۸ درصدی و با توجه به اینکه بخش عمده ای از خریدها ارزی است، نرخ ۱۷ هزار تومانی دلار است. در سال های آتی نرخ ارز هم با ۲۲ درصد افزایش دیده شده است.

در این مجمع با توجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه ۶۷ درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی مورد موافقت سهامداران قرار گرفت. بنابراین “سپ” به منظور اجرای طرح توسعه، سرمایه فعلی را از ۳۰۰ به ۵۰۰ میلیارد تومان رساند.

همچنین تغییر دو بند اساسنامه درخصوص سرمایه گذاری در سایر شرکتها برای تکمیل زنجیره تامین نیازهای مشتریان در فعالیت فین تک ها و استارت آپ ها با ارتقا سهم بازار با دریافت مجوز اصلاح، مورد موافقت قرار گرفت.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=162567
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افزایش سرمایه ۶۷درصدی پرداخت الکترونیک سامان تصویب شد
افزایش سرمایه ۶۷درصدی پرداخت الکترونیک سامان تصویب شد
افزایش سرمایه ۶۷درصدی پرداخت الکترونیک سامان تصویب شد
افزایش سرمایه ۶۷درصدی پرداخت الکترونیک سامان تصویب شد
افزایش سرمایه ۶۷درصدی پرداخت الکترونیک سامان تصویب شد