- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

خدمت ارزنده بانک ملی ایران به نابینایان

به گزارش اخبارپول، ۲۴ مهر روز جهانی عصای سفید است و در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر در کشور نابینا و ۶۰۰ هزار نفر کم بینا تخمین زده می‎شوند که بهره مندی این افراد از حقوق اجتماعی خود مانند دریافت خدمات بانکی یکی از دغدغه های مهم بانک ملی ایران است.
بر همین اساس سرویس صدای راهنما (استاتیک و پویا) و میانبرهای آسان ساز روی دستگاه‌های خودپرداز هوشمند (BTM) فعال شده که این سرویس بر اساس تست کاربردپذیری انجمن نابینایان، مورد تایید و رضایت قرار گرفته است.
با این خدمت، امکان استفاده از عملیات بانکی با استفاده از کدهای دستوری و همچنین تکنولوژی تبدیل متن به صدا برای نابینایان فراهم شده است.
لازم به ذکر است، BTM یک پلتفرم و راهکار یکپارچه و هوشمند برای پایانه‌های بانکی است که هدف اصلی‌ آن ارائه خدمات بانکی هوشمند و یکپارچه به مشتریان از طریق کانال‌های مختلف است.
به عبارت دیگر، دسترس‌پذیری کانال‌های مختلف بانکی برای اقشاری مانند نابینایان و کم‌بینایان که ممکن است به‌راحتی نتوانند از این کانال‌ها استفاده کنند از ویژگی‌های BTM است و این محصول بسیاری از کارهایی که مشتری انجام می‌دهد را به خاطر می‌سپارد تا برای مراجعات بعدی، کار مشتری را تسهیل و تسریع کند.
روشندلان عزیز می‌توانند جهت استفاده از این سامانه، به خودپرداز هوشمند (BTM) مراجعه کرده و با انتخاب کدهای دستوری مختلف تعریف شده مانند دریافت وجه عدد ۱۲۰، دریافت مانده عدد ۱۳۰، انتقال وجه عدد ۱۴۰ و… که برای فرد خوانده می‎شود، خدمات مورد نظر خود را دریافت کنند.