این روزها ضدعفونی کردن کارت‌های بانکی تبدیل به چالش جدیدی برای دارندگان آن شده است. چراکه ضدعفونی غیراصولی، ممکن باعث خرابی و سوختن آنها شود.

به گزارش اخبارپول، این روزها همه ما تلاش می‌کنیم تا با رعایت فاصله اجتماعی و اقدامات بهداشتی موجب کاهش گسترش ویروس کرونا شویم. بعد از رفتن به داروخانه یا خرید مواد غذایی باید حواستان به ویروس هایی که بر روی کارت بانکی و کیف پول شما مخفی می شوند باشد.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که پول کثیف ترین چیز در کیف پولشان است، اما کارت بانکی شما می تواند ویروس های بیشتری نسبت به پول حمل کند. البته بستگی به این دارد که با چه چیزهایی در تماس بوده اید و چند وقتی یک بار از کارت های بانکی خود استفاده می کنید.

در هر خرید حضوری که با استفاده از کارت بانکی خود انجام می دهید ممکن است چندین نفر به کارت شما دست بزنند. از طرفی، زمانی که شما کارت خود را وارد دستگاه کارت خوان یا خودپرداز می‌کنید، ممکن است صدها کارت دیگر وارد آن دستگاه شده باشند. حتی ممکن است فروشنده از شما بخواهد، خودتان رمز کارت را وارد کنید، بنابراین دست شما به دکمه های کارت خوان و همچنین دستگاه خودپرداز خواهد خورد.

در ادامه نکاتی را آورده ایم که با استفاده از آنها می‌توانید کارت های بانکی خود را به طور صحیح ضدعفونی کرده تا به مرور زمان خراب نشوند یا احتمال خرابی و سوختن آنها کم شود و به این ترتیب از خودتان و دیگران در برابر این ویروس خطرناک محافظت کنید.

نحوه صحیح ضدعفونی کردن کارت بانکی
کارت‌های بانکی خود را با استفاده از محلول آب و الکل ضدعفونی کنید. به جای اینکه مایع ضدعفونی کننده را مستقیما بر روی کارت اسپری کنید، آن را بر روی یک پارچه نرم، یک تکه پنبه یا یک دستمال کاغذی بزنید و سپس به آرامی آن را به دو طرف کارت بمالید. توجه کنید که قبل از استفاده مجدد از کارت یا برگرداندن آن به کیف پول خود، صبر کنید تا خشک شود.

کارت‌های بانکی دارای یک تراشه و نوار مغناطیسی (مگنت یا همان نوار سیاه رنگ پشت کارت) هستند. برای جلوگیری از مخدوش شدن این قسمت و خرابی کارت رعایت نکات زیر ضروری است:

کارت‌های بانکی را با پارچه زبر، اسکاچ یا سیم ظرفشویی پاک نکنید. حتما آن را با پارچه نرم، پنبه یا دستمال کاغذی و به آرامی (خصوصا بخش مگنت دار کارت) تمیز کنید.

قبل از خرید بعدی یا برگرندان کارت به کیف پول یا کیف محافظ کارت مطمئن شوید کارت شما به طور کامل خشک شده است.

نباید کارت بانکی را به مدت زیادی (چند ساعت) در مایع ضدعفونی کننده غوطه ور کنید.

با استفاده از روش ذکر شده برای ضدعفونی کردن کارت بانکی و رعایت نکات بالا، احتمال خرابی و سوختن کارت کم می‌شود. در حال حاضر بهترین روش ضدعفونی کردن کارت بانکی همین است؛ اما با گذشت زمان و ضدعفونی مکرر کارت، باز هم احتمال خرابی آن وجود دارد.

بنابراین تا حد امکان سعی کنید کارت بانکی خود را ضدعفونی نکنید. برای مثال هنگام استفاده از کارت در خریدهای حضوری می‌توانید دستکش بپوشید یا بعد از خرید دست های خود را شسته یا ضدعفونی کنید.

یکی دیگر از روش های موثر دیگر برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا توسط کارت‌های بانکی این است که تا جای ممکن، خریدها، پرداخت‌ها و کارهای بانکی خود را به صورت آنلاین انجام دهید. اپلیکیشن های پرداخت مانند همراه کارت تا حد زیادی می توانند نیازهای شما را برآورده کنند.

با استفاده از این برنامه می‌توانید کارت به کارت، دریافت موجودی کارت بانکی، خرید بسته اینترنت، پرداخت قبض برق، آب، گاز، خرید شارژ، جریمه های راهنمایی و رانندگی خود را استعلام گرفته و پرداخت کنید.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=162445
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

چطور کارت‌های بانکی را با کمترین آسیب ضدعفونی کنیم؟
چطور کارت‌های بانکی را با کمترین آسیب ضدعفونی کنیم؟
چطور کارت‌های بانکی را با کمترین آسیب ضدعفونی کنیم؟
چطور کارت‌های بانکی را با کمترین آسیب ضدعفونی کنیم؟
چطور کارت‌های بانکی را با کمترین آسیب ضدعفونی کنیم؟