- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

بانک کارآفرین با صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی ایران تفاهمنامه امضا کرد

به گزارش اخبارپول، محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک کارآفرین [1] در مراسم امضای‌ تفاهمنامه با صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی‌ ایران با اشاره به توجه ویژه بانک کارآفرین به بخش سلامت اظهار کرد: همکاری و تعامل بانک کارآفرین و جامعه پزشکی سالیان زیادی‌ است که آغاز شده و همچنان ادامه دارد و تمام تلاش ما این است که با برنامه‌ریزی مناسب در بخش‌های مختلف، به جامعه پزشکی و کادر درمان کشور خدمات متنوع‌تر و بیشتری را ارائه دهیم.

وی توضیح داد: ارائه خدمات به انجمن‌های علمی گروه‌های پزشکی، همکاری با شرکت تامین سرمایه سلامت نظام پزشکی و نیز ارائه خدمات به پزشکان و کارکنان سازمان نظام پزشکی ایران در دستور کار این بانک قرار دارد و ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجم، صرفاً به اعطای‌ تسهیلات به جامعه بزرگ پزشکی کشور بسنده نخواهیم کرد. تامین مالی در بخش گردشگری پزشکی و سایر بخش‌های مرتبط از جمله موضوعاتی است که می‌تواند مدنظر قرار بگیرد تا سهم بیشتری‌ در رفع نیازمندی‌های جامعه خدوم پزشکی ادا کنیم.

فرزین تاکید کرد: بخش سلامت کشور بخش مهم و تاثیرگذاری است که با بهداشت جسمی و روانی و سلامت آحاد جامعه سر و کار دارد. اهمیت این بخش به ویژه در شرایط کرونا اهمیت و جایگاه خود را بیش از گذشته آشکار کرده است.

مهدی سیف‌علیشاهی عضو هیات مدیره بانک کارآفرین با قدردانی از جامعه پزشکی و کادر درمان به ویژه در ایام شیوع بیماری‌ کرونا خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی از مشتریان بسیار قدیمی بانک است. بانک کارآفرین افتخار همراهی و ارائه خدمات به جامعه پزشکی را در کارنامه کاری‌ خود دارد. چابک بودن و انجام کار حرفه‌ای در بانکداری از ویژگی‌های بانک کارآفرین است. امیدوارم هستیم تعامل و همکاری‌ها را بیش از این گسترش دهیم و در خدمت جامعه محترم و ارزشمند پزشکی کشور باشیم.

سعید کاظمی مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی ایران در این مراسم با اشاره به ضرورت همکاری سیستم بانکی‌ و جامعه پزشکی‌ کشور خاطرنشان کرد: طبق توافقات انجام شده با بانک کارآفرین، مقرر شد تمامی اعضای صندوق در سراسر کشور از خدمات و تسهیلات طرح ارزش سلامت و صبا که توسط بانک کارآفرین ارائه می‌شود، برخوردار شوند.

کاظمی در ادامه اظهار کرد: با توجه به سابقه خوب و موفقیت‌آمیز بانک کارآفرین در ارائه تسهیلات و خدمات به پزشکان و کادر درمان، امیدوار هستیم امضای این تفاهمنامه آغازی برای همکاری‌های گسترده‌تر و متنوع‌تر میان سازمان نظام پزشکی‌ ایران و بانک کارآفرین باشد و همکاری‌ها صرفاً به حوزه رفاهی‌ محدود نگردد. بیش از ۳۰۰ هزار نفر از جامعه پزشکی به طور مستقیم با این سازمان در ارتباط هستند. ۲۰۷ نظام پزشکی و بیش از ۱۹۸ انجمن علمی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و این مسئله نشانگر آن است که پتانسیل زیادی در این بخش وجود دارد و ارائه خدمات متنوع به این جامعه می‌تواند برای طرفین سودمند باشد.

وی همچنین ابراز کرد: بانک کارآفرین می‌تواند علاوه بر اعطای تسهیلات، در بخش تامین مالی نیز به جامعه بزرگ پزشکی و درمان کشور خدمات ارائه دهد. پزشکان همواره در شرایط بحرانی و بروز مشکلات و سوانح طبیعی و غیرطبیعی در خط مقدم بوده و هستند.

مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی ایران تاکید کرد: پزشکان از اقشار شریف و خوش‌حساب نظام بانکی هستند. بانک کارآفرین می‌‌تواند در بخش تامین سرمایه در گردش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشارکت کند و به سهم خود بخشی از مشکلات این جامعه را برطرف کند. بانک می‌تواند در پرداخت تسهیلات و تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌های ارتقای زیرساخت‌های خدمات درمانی کشور، با جامعه پزشکی همکاری و مشارکت کند.

علیرضا صادقی، معاون امور بانکی نیز در این مراسم ضمن تشریح اقدامات بانک کارآفرین در پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌های بخش درمانی کشور و میزان تسهیلات ارائه شده به جامعه پزشکی از سوی این بانک بیان کرد: این آمادگی در بانک کارآفرین [2] وجود دارد تا با انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری با بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، کلینیک‌ها و شهرک‌های سلامت فعال در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی، خدمات مالی و اعتباری سفارشی‌سازی شده به این مراکز ارائه شود.

بر اساس این گزارش، موضوع تفاهمنامه مذکور همکاری طرفین در اعطای تسهیلات به پزشکان، کادر درمان و اشخاص معرفی شده از طرف صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی ایران در قالب طرح‌های جاری بانک خواهد بود.