شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) ۵۴ هزار و ۹۵۵ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید.

به گزارش اخبارپول، براساس معاملات امروز بیش از یک میلیارد و ۸۲۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۶ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با پنج هزار و ۳۸۴ واحد کاهش به ۴۰۲ هزار ۲۶۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و ۵۲۸ واحد افت به ۲۶۳ هزار و ۵۹۹ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۴۴ هزار و ۳۳۵ واحد و شاخص بازار دوم ۹۴ هزار و ۴۰۶ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد شرکت سرمایه گذاری استان خراسان جنوب (وسخراج) با ۹۸ واحد، پارس مینو (غپینو) با ۳۱ واحد، کربن ایران (شکربن) با ۲۰ واحد، داده پردازی ایران (مداران) با ۱۳ واحد، سپنتا (فپنتا) با ۱۱ واحد، صنایع سیمان دشتستان (سدشت) با چهار واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶ هزار و ۱۱۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با پنج هزار و ۲۳۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با چهار هزار و ۱۳۰ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با دو هزار و ۲۷۸ واحد، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با دو هزار و ۶۱ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۸۱۹ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با یک هزار و ۸۱۷ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۶۲۹ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۵۸۸ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۵۴۳ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۴۶۶ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۴۵۳ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۳۷۰ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۳۴۴ واحد هم بر شاخص تاثیر منفی گذاشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان،‌ گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو و تامین سرمایه امین در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۷۷ میلیون و ۱۱۳ هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۳۸۸ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۵۶۱ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۲۷۴ هزار برگه سهم به ارزش ۲۵ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، توکاریل (توریل)،‌صنعتی دوده فام (شصدف)، تولید برق ماهتاب (بکهنوج)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکام)، بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) و پتروشیمی ارومیه (شاروم) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد پتروشیمی مارون (مارون)، پلیمر آریاساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بانک دی (دی)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)،‌ سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان(ومهان)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)،‌ فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)،‌ پتروشیمی تندگویان (شگویا)، ‌ فرابورس ایران (فرابورس) و پتروشیمی غدیر (شغدیر) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=161171
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شتاب در افت شاخص بورس
شتاب در افت شاخص بورس
شتاب در افت شاخص بورس
شتاب در افت شاخص بورس
شتاب در افت شاخص بورس