- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

نگران قدرت خرید خود نباشید!

به گزارش اخبارپول، عقد مرابحه یکی از انواع عقود اسلامی و تسهیلات بانکی است که اکنون امکان دریافت آن در بانک ملی [1] ایران از طریق کارت اعتباری فراهم است.

عمده ترین هدف در اعطای این تسهیلات ایجاد قدرت خرید بیشتر برای طبقه متوسط جامعه، شرایط آسان دریافت تسهیلات، مدیریت هزینه و آزادی عمل در پرداخت و اعتبار مستمر برای متقاضیان است.

بانک ملی ایران در ۵ ماه نخست امسال تعداد ۴۹ هزار و ۲۴۵ فقره تسهیلات مرابحه به ارزش ۲۵ هزار و ۵۶۸ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

دارنده کارت اعتباری می تواند تا میزان مشخصی که به آن سقف اعتبار گفته می شود و از محل اعتباری که توسط بانک ملی ایران به آن اختصاص داده شده است، از مراکز فروش کالا یا خدمات اعم از عموم فروشگاه‌ها، مراکز خرید و فروشگاه های اینترنتی خرید کند.

میزان اعتبار این کارت‌ها به انتخاب و نیاز مشتری تا سقف ۵۰ میلیون تومان و نرخ سود تسهیلات آن مطابق ابلاغ شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی ۱۸ درصد معین شده است.

درخواست کارت های اعتباری بانک ملی ایران هم اکنون در شعب منتخب و با ارائه مدارک لازم امکان پذیر است.

مزیت رقابتی کارت های اعتباری بانک ملی ایران این است که سود و اقساط مشخص شده برای بازپرداخت تنها به میزان اعتبار مصرف شده از کارت تعلق می گیرد و این کارت‌ها دارای خاصیت گردشی هستند.

به عبارت دیگر اعتبار مصرف شده پس از پرداخت هر قسط به میزان اصل قسط پرداختی به کارت اعتباری دارنده کارت بر می‌گردد و دارنده کارت می تواند از این اعتبار دوباره استفاده کند.

لازم به ذکر است، گیرندگان تسهیلات مرابحه از بانک ملی [2] ایران، می توانند اقساط خود را علاوه بر سایر روش‌های تسویه، در سامانه بام بپردازند.