- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

افزایش ۲۶۱ درصدی سرمایه بیمه البرز

به گزارش اخبارپول، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه البرز با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و جمعی از سهامداران این شرکت و نمایندگان نهادهای نظارتی از بیمه مرکزی،‌سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان حسابرسی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی روز دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ برگزار شد.

بر اساس این گزارش: در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که با حضور ۸۲ درصد از سهامداران برگزار شد، به ازای هر سهم ۲۰۰ ریال سود بین سهامداران تقسیم شد.

بنا بر این گزارش، در این مجمع که به ریاست محسن پورکیانی، ‌مدیرعامل و نایب رییس هیات‌مدیره بیمه البرز برگزار شد، عملکرد هیات‌مدیره، ترازنامه و صورت‌های مالی این شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ از سوی صاحبان سهام حاضر در جلسه تصویب شد.

همچنین در این مجمع، سود خالص این شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۸ معادل یک هزار و ۲۲ میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال اعلام شد که پس از کسر ذخایر و اندوخته‌های لازم، ۲۰۰ ریال به ازای هر سهم بین سهامداران توزیع شد.

بر اساس گزارش هیات‌مدیره، شرکت بیمه البرز در سال گذشته ۳۱هزار و ۳۱۶ میلیارد و ۳۰۳ میلیون ریال حق بیمه تولید کرده و ۱۹هزار و ۱۶۹ میلیارد و ۵۷۹ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است.

بر این اساس، سود ناخالص فعالیت ‌های بیمه ‌ای شرکت بیمه البرز نیز در سال گذشته رشد داشت و از رقم ۳۷۶ میلیارد و ۶۰۲ میلیون ریال در سال ۱۳۹۷ به ۸۵۹ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریال در سال ۱۳۹۸ رسیده است که از این لحاظ می توان شرکت بیمه البرز را جزو موفق ترین شرکت های حاضر در صنعت بیمه به شمار آورد.

به گفته محسن پورکیانی، ‌رییس مجمع عمومی عادی سالیانه،‌ شرکت بیمه البرز در سال گذشته ۹۱ درصد در بخش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها نسبت به سال ماقبل آن، رشد داشته است.

این گزارش حاکی است با توجه به ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار درباره مصوبه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا مبنی بر برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها صرفا با حضور حداقلی سهامداران حقیقی یا حقوقی،سایر سهامداران بیمه البرز به صورت مجازی از طریق وب سایت رسمی این شرکت، ‌سه مجمع برگزار شده را مشاهده کردند.

افزایش ۲۶۱ درصدی سرمایه بیمه البرز از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت

مجمع عمومی فوق العاده شرکت بیمه البرز تشکیل شد و سهامداران افزایش سرمایه ۲۶۱ درصدی این شرکت بیمه را از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت مورد تصویب قرار دادند.

سرمایه این شرکت با افزایش ۱۰.۴۲۴.۴۲۸ میلیون ریالی از مبلغ چهار هزار میلیارد ریال به ۱۴.۴۲۴.۴۲۸ میلیون ریال افزایش می‌یابد.