شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) پنج هزار و ۵۶۸ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۵۷۸ هزار واحد رسید.

به گزارش اخبارپول، براساس معاملات امروز بیش از ۹ میلیارد و ۳۳۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۶ هزار و ۱۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با سه هزار و ۳۸۲ واحد کاهش به ۴۲۳ هزار و ۱۵۳ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۲۱۶ واحد واحد افت به ۲۷۷ هزار و ۳۸۱ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول سه هزار و ۸۶۴ واحد و شاخص بازار دوم ۱۲هزار و ۸۴ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۹۹۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۶۶۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۳۳۱ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۶۶۶ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۶۵۱ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۵۴۹ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۴۰۵ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۳۸۲ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۳۳۷ واحد، پتروشیمی فناوران(شفن) با ۳۲۰ واحد، پتروشیمی خارک (شخارک) با ۳۱۹ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۲۹۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۲۱۳ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۲۰۶ واحد، صنایع پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) با ۱۸۷ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۱۷۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۳۱۷ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۱۴۳ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با یک هزار و ۵۹ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با یک هزار و ۱۳ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۹۹۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۸۱۶ واحد، سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) با ۴۵۲ واحد، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) با ۴۲۹ واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید (وامید) با ۴۱۳ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۴۱۰ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۴۰۷ واحد، سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۳۸۴ واحد و فولاد خوزستان (فخوز) نیز با ۳۳۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک صادرات ایران، بانک ملت،‌ سرمایه گذاری غدیر، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و بهساز کاشانه تهران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۷۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۸ هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۱۴ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۷۸۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۴۴۷ هزار برگه سهم به ارزش ۲۷ هزار و ۳۶۲میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، پلیمر آریاساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)،‌ سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی غدیر (شغدیر)،‌ برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، بیمه تجارت نو (بنو)،‌ بیمه اتکایی ایرانیان (اتکام)،‌ کشت و دامداری فکا (زفکا)،‌ تولید و صادرات ریشمک (ریشمک) و کشاورزی و دامپروری ملارد شیر(زملارد)‌ تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)،‌ پتروشیمی تندگویان (شگویا)، هلیدنگی صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)،‌ توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)،‌ بانک دی (دی)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، اعتباری ملل (وملل)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم(بجهرم)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و بیمه دی (ودی) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=160118
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص بورس کاهشی شد
شاخص بورس کاهشی شد
شاخص بورس کاهشی شد
شاخص بورس کاهشی شد
شاخص بورس کاهشی شد