وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه، دولت و حکومت با کمک و همراهی همه قوای کشور مجموعه ای از تصمیمات را اتخاذ کرده اند، تا بتوان از بازار سرمایه صیانت کرد، برخی از این تصمیمات مهم را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش اخبارپول به نقل از باک رفاه کارگران، وزیر اقتصاد با اشاره به برنامه های اساسی دولت برای حمایت از بازار سرمایه طی روزهای آینده گفت: دولت برای شرکت‌هایی که افزایش سرمایه می‌دهند، اگر سلب سهام با سلب حق تقدم باشد، ۲۰ درصد از درآمد مشمول مالیات آنها با نرخ صفر محاسبه می‌شود و این جایزه بزرگی برای افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی در بورس است.

وزیر اقتصاد کرد: اقدام دیگری که انجام شد این است که از سال ۹۴ در قانون رفع موانع تولید حکمی داشتیم که صندوق توسعه ملی باید سالیانه یک درصد منابع ورودی خود را به عنوان سپرده، در صندوق تثبیت بازار سرمایه بورس قرار می‌داد و چون تا کنون اختلاف نظر بین بورس و صندوق توسعه ملی بود، این مهم انجام نشد.

وی افزود: پس از پیگیری‌ها در نهایت به اجماع رسیدیم که این کار انجام شود و در آینده نزدیک، برای تمام سنوات گذشته از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸، یک درصد ورودی صندوق توسعه ملی محاسبه، و جزو منابع صندوق تثبیت بازار سرمایه می‌شود.

دژپسند ادامه داد: همچنین مقرر شد شرکت های حقوقی‌های وابسته به دولت، خرید و فروش سهام خود را با پایداری بورس هماهنگ کنند، یعنی بورس باید روند پایداری داشته باشد.

وی با بیان اینکه اهتمام کل کشور این است که بازار سرمایه پایدار باشد، گفت: در چهار ماه گذشته تصمیماتی که دولت اتخاذ کرد، یا تصمیماتی که توسط شورای عالی بورس گرفته شد، یا مصوبات مجلس شورای اسلامی همچون طرح دو فوریتی افزایش سرمایه که در جلسات کمیسیون اقتصادی مجلس نهایی شد، همه بر پایداری بازار سرمایه اهتمام داشت.

وزیر اقتصاد افزود: باید دید میان مدت و بلندمدت مد نظر تمام افرادی که سرمایه خود را به بورس آوردند قرار گیرد، و با محاسبه از آن صیانت کنند و از تصمیمات هیجانی پرهیز کنند چرا که بورس نهادی حرفه‌ای است.

دژپسند تصریح کرد: من نمی‌گویم افراد سهام خود را بفروشند یا نفروشند،‌ بخرند یا نخرند چون معتقدم هر فردی که دارایی دارد صاحب دارایی خود است و حق تصمیم دارد، اما خواهش می کنم تصمیم بر مبنای محاسبات عقلایی باشد.

وی اضافه کرد: در بورس ما دو بحث داریم، سود سهام داریم که سالیانه بر اساس تصمیم مجمع عمومی شرکت ها تقسیم می‌شود و دیگری افزایش قیمت سهام است و این دوره‌هاست که تعیین کننده است، اگر ما بخواهیم زودگذر و هیجانی تصمیم بگیریم پشیمان خواهیم شد.

دژپسند در پایان خاطرنشان کرد: نگاه بلندمدت برای اقتصاد داریم و برای این برنامه بلند مدت، نیازمند بورس هستیم.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=159929
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

وزیراقتصاد: به افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی کمک می‌کنیم
وزیراقتصاد: به افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی کمک می‌کنیم
وزیراقتصاد: به افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی کمک می‌کنیم
وزیراقتصاد: به افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی کمک می‌کنیم
وزیراقتصاد: به افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی کمک می‌کنیم