- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

تعدیل قیمت مسکن با تسهیل مسیر تولید

به گزارش اخبارپول، رفتن به سمت صنعتی سازی و فاصله گرفتن از سنتی سازی یکی از روش های موفق در تمام دنیا برای تولید مسکن با کیفیت و متعادل تر شدن عرضه و تقاضا است. حمایت بانک ها به خصوص بانک مسکن [1] در سال جاری برای تولید مسکن با فناوری نوین نشان می دهد که گام مثبتی برای رفتن به سمت تولید مسکن برداشته شده است.

بانک مسکن [2] با توجه به شعار امسال مبنی بر جهش تولید، تسهیلات ساخت مسکن را افزایش داد و انبوه‌سازان حرفه‌ای که از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند در شهر تهران ۲۵۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۲۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کنند.

*افزایش تسهیلات ساخت مسکن در سال جاری کمک حال بخش مسکن و افزایش عرضه

احمد دنیا مالی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گویی با اشاره به اینکه توجه به افزایش تسهیلات ساخت مسکن در سال جاری به خصوص رفتن به سمت فناوریهای نوین می تواند کمک حال بخش مسکن و افزایش عرضه باشد اظهار کرد: اگر بخواهیم در خصوص چگونگی کاهش قیمت مسکن با قاطعیت سخن بگوییم باید اذعان کنم که تنها راه آن افزایش عرضه و تولید مسکن با کیفیت است.

وی با تاکید بر اینکه مسکن با کیفیت، می تواند با مورد توجه قرار دادن فناوریهای نوین شکل بگیرد، گفت: تعدیل بازار مسکن و در نتیجه کاهش قیمت ها از مسیر تولید مسکن ارزان و با کیفیت می گذرد. پس مورد توجه قرار دادن فناوریهای نوین و پرداخت تسهیلات به این سازندگان می تواند انبوه سازان را به استفاده از فناوریهای نوین تشویق کند.

دنیا مالی ادامه داد: به اعتقاد تمام کارشناسان و فعالان اقتصادی قیمت هر کالایی و به خصوص بازار مسکن را نظام عرضه و تقاضا تعیین می‌کند، هر چند بر قیمت مسکن سایر بازارهای موازی و اقتصاد کلان نیز تاثیرگذار است. اما به هر سوی متعادل شدن بازار مسکن را می توان با پاسخگویی به تقاضا به خوبی ایجاد کرد.

نماینده مردم انزلی خاطرنشان کرد: در اغلب کشورها برای حمایت از تولید مسکن، تسهیلات با نرخ سود پایین به سازندگان و انبوه سازان پرداخت می شود، بنابراین اگر بانک ها برای ارائه تسهیلات ساخت و ساز، سودهای زیادی طلب نکنند، انبوه سازان مسکن می توانند با قدرت بیشتری به تولید مسکن اقدام کنند