- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

عرضه تمام شرکت‌های غیرمرتبط «وملل» در بورس

به گزارش اخبارپول به نقل از بورس نیوز، سید امین جوادی، مدیرعامل موسسه اعتباری ملل [1] درخصوص عرضه شرکت‌های غیرمرتبط این موسسه اظهار کرد: طبق بررسی‌ها و برنامه ریزی‌های به عمل آمده مقرر است تمامی شرکت‌های غیرمرتبط از جمله گروه توسعه اقتصاد ملل از طریق پذیرش و عرضه سهام در بورس عرضه شود و یا از طریق مزایده و برابر ضوابط مربوطه پس از ارزیابی و قیمت گذاری واگذار شود.

وی افزود: در این راستا دو شرکت لیزینگ توسعه و صنعت تجارت توس و شرکت عمران و مسکن سازان ایران از زیرمجموعه‌های گروه توسعه اقتصاد ملل جهت پذیرش و عرضه در بورس مورد پیگیری قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل درباره افزایش سرمایه گفت: افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و با استفاده از حق تقدم در حال اقدام بوده که ثبت افزایش سرمایه پس از تایید سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک مرکزی در اداره کل ثبت شرکت‌ها به عمل خواهد آمد که اطلاع رسانی می‌شود.

جوادی همچنین، درخصوص افزایش سرمایه از طریق مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه از طریق مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها نداشته، اما پس از ثبت افزایش سرمایه در جریان(از محل آورده نقدی) با اولویت در دستور کار هیات مدیره قرار خواهد گرفت و به محض تصویب به اطلاع سهامداران می‌رسد.

وی درباره تعداد شعب فعال موسسه اعتباری ملل بیان کرد: موسسه اعتباری ملل در حال حاضر دارای ۳۴۰شعبه فعال دارد که از این تعداد ۵۰ شعبه در محل مالکیتی فعال بوده و سایر شعب موسسه استیجاری هستند. لازم به ذکر است، ساختمان‌های اداری و مرکزی موسسه نیز ۵ باب است.

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل درخصوص املاک این موسسه افزود: املاک موسسه دارای کاربری‌های تجاری و اداری شامل زمین، ساختمان، مستحدثات بوده که تا تاریخ این گزارش بهای تمام شده املاک مذکور ۵/۱۰۵ میلیارد ریال است. آخرین افزایش سرمایه موسسه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سال ۱۳۹۳ صرفا از محل مازاد تجدید ارزیابی زمین صورت گرفته است.