مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: سهام پنج بانک توسعه‌ای و پست بانک دولتی خواهد ماند.

به گزارش اخبارپول، علی صالح آبادی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مولدسازی دارایی‌های بانک ها اظهار کرد: خوشبختانه بانک توسعه صادرات اموال مازادی ندارد. دارایی های قابل عرضه در بورس این بانک، شرکت تامین سرمایه است. شرکت های تامین سرمایه جزئی از زنجیره تکمیلی بانک ها هستند و اموال مازاد تلقی نمی شوند.

وی توضیح داد: بانک ها، تامین مالی شرکت های بزرگ را از طریق انتشار اوراق در بازارسرمایه انجام می‌دهند. ما هم قصد داریم بخشی از سهام شرکت تامین سرمایه را در راستای کمک به بازار سرمایه و آزاد کردن بخشی از منابع در بورس عرضه کنیم. همچنین قصد داریم تا پایان شهریور سهام شرکت تامین سرمایه تمدن را با همکاری سهامداران دیگر در بازار سرمایه عرضه کنیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات افزود: ما حدود ۹ شرکت تامین سرمایه داریم که بزرگترین و فعال‌ترین آنها شرکت تامین سرمایه تمدن است. همچنین قصد عرضه سهام مجموعه دیگری را تحت عنوان بانک ایران و ونزوئلا داریم که بازهم مازاد تلقی نمی‌شود، زیرا تاسیس این بانک بر مبنای توافقی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا بوده است. بانک ایران و ونزوئلا هم اکنون در تهران فعال است.

صالح آبادی بیان کرد: بانک توسعه صادرات طبق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ از عرضه سهام مستثنی شده است. به طور کلی پنج بانک توسعه‌ای و پست بانک از واگذاری در بورس به طور کلی مستثنی شده و سهام آن‌ها دولتی خواهد ماند. دلیل آن این است که بانک‌های توسعه‌ای با هدف حمایت دولت از توسعه یک بخش خاص ایجاد شده است و اگر وارد بورس شود باید سودآوری داشته باشند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=157307
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سهام بانک‌های توسعه‌ای دولتی خواهد ماند
سهام بانک‌های توسعه‌ای دولتی خواهد ماند
سهام بانک‌های توسعه‌ای دولتی خواهد ماند
سهام بانک‌های توسعه‌ای دولتی خواهد ماند
سهام بانک‌های توسعه‌ای دولتی خواهد ماند