- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

شاخص بورس به نیمه ۶۳ هزار واحد رسید

شاخص بورس تهران در معاملات امروز ۴۴۵ واحد دیگر رشد کرد و به نیمه ۶۳ هزار واحد رسید.
به گزارش پول پرس به نقل از ایسنا، در معاملات آخرین روز هفته دماسنج بازار سرمایه به روند صعودی خود ادامه داد و با رشد ۴۴۵ واحدی مواجه شد.

در حالی که بازار امروز کار خود را با افت قیمت در نمادهای مطرح فلزی، پتروشیمی، نفت و بانکی آغاز کرد اما در نیمه معاملات ورق بورس برگشت و رشد قیمت و افزایش تقاضا در بورس تهران آغاز شد به طوری که در انتهای معاملات امروز شاخص بورس رشد کرد و به نیمه ۶۳ هزار واحد رسید.

در بازار امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، نفت و گاز پارسیان و پالایشگاه تبریز از صف خرید میلیاردی برخوردارشده و این سه نماد نیز بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشت. علاوه بر این پالایشگاه بندرعباس، مپنا، چادرملو، مخابرات، بانک اقتصاد نوین، پتروشیمی خارگ، غدیر و ایران خودرو نیز از شرکتهای تاثیر گذار در رشد شاخص بورس و رسیدن این متغیر به ۶۳ هزار و ۴۵۵ واحد بودند.

این در حالی است شرکتهای بانکی به خصوص بانکهای پاسارگاد، پارسیان، تجارت به همراه بانک انصار،ملت و سینا با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند.

همچنین در بازار آخرین روز معاملاتی،شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، کشتیرانی، کارت اعتباری کیش و تایدواتر به همراه صنایع سیمان، انفورماتیک، حمل و نقل و لاستیک از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و شرکتهای بیمه دانا،قند اصفهان،گروه بهمن و سایپا بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در مجموع در بازار امروز بیش از ۷۸۳ میلیون سهم به ارزش ۳۳۰ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه در بالاترین سطح خود به ۳۰۹ هزار میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام