شاخص بورس تهران در معاملات امروز ۴۴۵ واحد دیگر رشد کرد و به نیمه ۶۳ هزار واحد رسید.
به گزارش پول پرس به نقل از ایسنا، در معاملات آخرین روز هفته دماسنج بازار سرمایه به روند صعودی خود ادامه داد و با رشد ۴۴۵ واحدی مواجه شد.

در حالی که بازار امروز کار خود را با افت قیمت در نمادهای مطرح فلزی، پتروشیمی، نفت و بانکی آغاز کرد اما در نیمه معاملات ورق بورس برگشت و رشد قیمت و افزایش تقاضا در بورس تهران آغاز شد به طوری که در انتهای معاملات امروز شاخص بورس رشد کرد و به نیمه ۶۳ هزار واحد رسید.

در بازار امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، نفت و گاز پارسیان و پالایشگاه تبریز از صف خرید میلیاردی برخوردارشده و این سه نماد نیز بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشت. علاوه بر این پالایشگاه بندرعباس، مپنا، چادرملو، مخابرات، بانک اقتصاد نوین، پتروشیمی خارگ، غدیر و ایران خودرو نیز از شرکتهای تاثیر گذار در رشد شاخص بورس و رسیدن این متغیر به ۶۳ هزار و ۴۵۵ واحد بودند.

این در حالی است شرکتهای بانکی به خصوص بانکهای پاسارگاد، پارسیان، تجارت به همراه بانک انصار،ملت و سینا با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند.

همچنین در بازار آخرین روز معاملاتی،شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، کشتیرانی، کارت اعتباری کیش و تایدواتر به همراه صنایع سیمان، انفورماتیک، حمل و نقل و لاستیک از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و شرکتهای بیمه دانا،قند اصفهان،گروه بهمن و سایپا بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در مجموع در بازار امروز بیش از ۷۸۳ میلیون سهم به ارزش ۳۳۰ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه در بالاترین سطح خود به ۳۰۹ هزار میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=15727
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص بورس به نیمه ۶۳ هزار واحد رسید
شاخص بورس به نیمه ۶۳ هزار واحد رسید
شاخص بورس به نیمه ۶۳ هزار واحد رسید
شاخص بورس به نیمه ۶۳ هزار واحد رسید
شاخص بورس به نیمه ۶۳ هزار واحد رسید