شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) ۳۶ هزار و ۸۷۶ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۹۰۴ هزار واحد رسید.

کویر

به گزارش اخبارپول، بر اساس معاملات امروز بورس تهران بیش از ۹ میلیارد و ۷۸۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶۴ هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲۰۶ واحد افزایش به ۵۰۷ هزار و ۱۹۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۱۳۵واحد رشد به ۳۳۲ هزار و ۹۹۷ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۳۸ هزار و ۵۸۵ واحد و شاخص بازار دوم ۲۷ هزار و ۱۲۲ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با دو هزار و ۶۵۲ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۸۵۶ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با یک هزار و ۴۸۹ واحد، سایپا (خساپا) با یک هزار و ۴۵ واحد، گروه پتروشیمی س. ایرانیان (پترول) با ۵۶۱ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۵۴۵ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۵۰۱ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۳۶۵ واحد، گروه دارویی برکت(برکت) با ۳۰۰ واحد و سرمایه گذاری خوارزمی (خوارزمی) با ۲۵۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با پنج هزار و ۳۶۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۳۳۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با چهار هزار و ۳۱۱ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با سه هزار و ۳۹۵ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با سه هزار و ۱۲ واحد، ایران خودرو (خودرو) با دو هزار ۹۰۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس(شبندر) با دو هزار و ۲۰۱ واحد، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با دو هزار و ۱۵۷ واحد، پارس خودرو (خپارس) با دو هزار و ۱۱۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۷۹۰ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۷۱۱ واحد، تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری غدیر، بانک صادرات ایران، گلوکوزان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت بندرعباس و گسترش سرمایه گذاری ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۳۹میلیون برگه سهم به ارزش ۲۴ هزار و ۹۷۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۵۸ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۹هزار و ۷۲۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۲۹۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۵۹ هزار و ۶۵۸میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای بانک دی (دی)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمینه (میدکو)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، اعتباری ملل (وملل)، س. توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، نیروگاه زاگرس کوثر(بزاگرس)، بیمه کوثر (کوثر)، گروه کارخانجات صنعتی تبرک (تبرک) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

نماد پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان(ومهان)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، تولید عسلویه مپنا (بمپنا) و پتروشمی غدیر (شغدیر) تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=156796
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص بورس کاهشی شد
شاخص بورس کاهشی شد
شاخص بورس کاهشی شد
شاخص بورس کاهشی شد
شاخص بورس کاهشی شد