شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) ۶ هزار و ۷۷۶ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۹۴۶ هزار واحد رسید.

به گزارش اخبارپول، براساس معاملات امروز بیش از هشت میلیارد و ۴۵۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵۵ هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با دو هزار و ۶۹۲ واحد کاهش به ۵۰۷ هزار و ۵۳ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۷۶۸ واحد افت به ۳۳۲ هزار و ۹۵۸ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول چهار هزار و ۸۸۹ واحد و شاخص بازار دوم ۱۳ هزار و ۹۵۹ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با چهار هزار و ۴۸۷ واحد، سایپا (خساپا) با سه هزار و ۳۰۹واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با دو هزار و ۵۳۴ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با دو هزار و ۲۴۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با دو هزار و ۲۲ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۴۳۷ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با یک هزار و ۲۹۵ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با یک هزار و ۱۱۱ واحد و نفت بهران (شبهرن) با ۹۲۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با پنج هزار و ۳۲۹واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با پنج هزار و ۱۲۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۸۶۸ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان)) با یک هزار و ۷۷۰ واحد، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۷۲۹ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۳۴ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با یک هزار و ۲۱۴ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۱۵۱ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۸۸۲ واحد و پارس خودرو (خپارس) با ۶۷۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گروه دارویی برکت، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، گروه پتروشیمی س. ایرانیان و پالایش نفت بندرعباس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فرآورده‌های نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۰۸میلیون و ۱۲۸ هزار برگه سهم به ارزش ۲۶ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۹۲واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۲۰ هزار و ۱۱۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۷۷۱میلیون برگه سهم به ارزش ۵۸ هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بانک دی (دی)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، فرابورس ایران (فرابورس)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، س. توسعه و عمران استان کرمان(کرمان)، تولید نیروگاه دماوند و پتروشمی غدیر (شغدیر) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، اعتباری ملل (وملل) و پالایش نفت شیراز (شراز) تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=156503
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بورس قرمزپوش شد
بورس قرمزپوش شد
بورس قرمزپوش شد
بورس قرمزپوش شد
بورس قرمزپوش شد