شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) ۱۵ هزار و ۲۴ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۹۰۱ هزار واحد رسید.

به گزارش اخبارپول، براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۷۳۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵۶ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با چهار هزار و ۴۹۰ واحد کاهش به ۵۰۳ هزار و ۱۱۹واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۹۴۹ واحد افت به ۳۳۰ هزار و ۴۵۱ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۳ هزار و ۴۱۰ واحد و شاخص بازار دوم ۲۰هزار و ۴۱۹ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با چهار هزار و ۳۲۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با دو هزار و ۸۷۸ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با دو هزار و ۶۴۷ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۵۹۱ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۵۱۸ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با یک هزار و ۱۷۲واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با یک هزار و ۱۶ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با یک هزار و سه واحد و گروه بهمن (خبهمن) با ۶۶۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با پنج هزار و ۳۱۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با پنج هزار و ۱۰۵ واحد، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با دو هزار و ۲۶۷ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۴۹۹ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۴۸۳واحد، گروه مپنا (رمپنا) با یک هزار و ۴۴۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۳۱۳ واحد و بانک پارسیان (وپارس) با یک هزار و ۱۷۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گلوکوزان، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری غدیر، بانک صادرات ایران، پالایش نفت بندرعباس، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و گروه دارویی برکت در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فرآورده های نفتی هم در معاملات امروز، صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۸۳ میلیون و ۸۸۹هزار برگه سهم به ارزش ۳۵ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۴واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۵۱۸ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۳۹۵میلیون برگه سهم به ارزش ۵۴ هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، بانک دی (دی)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشمی غدیر (شغدیر)، تولید برق ماهتاب کهنوج(بکهنوج)، عمران و توسعه شاهد (ثشاهد)، صنعتی بهپاک (بهپاک) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نمادهای فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، شرکت آهن و فولاد ارفع(ارفع)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، پالایش نفت شیراز (شراز) اعتباری ملل (وملل) و صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا) تاثیر منفی بر شاخص داشتند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=156275
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تداوم قرمزپوشی بازار سهام
تداوم قرمزپوشی بازار سهام
تداوم قرمزپوشی بازار سهام
تداوم قرمزپوشی بازار سهام
تداوم قرمزپوشی بازار سهام