شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه) هشت هزار و ۶۴۲ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۹۱۶ هزار واحد رسید.

به گزارش اخبارپول، بر اساس معاملات امروز بیش از هشت میلیارد و ۵۰۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۱۳ هزار و ۸۰۵میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با چهار هزار و ۸۶۱ واحد کاهش به ۵۰۷ هزار و ۶۱۲ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و ۱۹۵ واحد افت به ۳۳۳ هزار و ۶۱۶ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۴ هزار و ۹۰۳ واحد کاهش و شاخص بازار دوم ۱۷ هزار و ۷۳۴ واحد افزایش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد پالایش نفت تهران (شتران) با پنج هزار و ۵۷۲ واحد، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با سه هزار و ۹۱۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۱۲۳ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۴۳۵واحد، گروه مپنا (رمپنا) با یک هزار و ۹۸ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با یک هزار و ۵۲ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۹۷۲ واحد و فولاد خراسان (فخاس) با ۵۳۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با دو هزار و ۷۳۱واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با دو هزار و ۳۵ واحد، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با دو هزار و چهار واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۹۴۹ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۸۸۰ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۵۲۰ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۴۵۴ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۳۸۷ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۳۷۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان، گلوکوزان سرمایه گذاری غدیر، گروه پتروشیمی س ایرانیان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، پالایش نفت تهران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۸هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۷۹واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۵۴۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۵۱۸میلیون برگه سهم به ارزش ۱۳۳ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پلیمر آریاساسول (آریا)، هادینگ صنایع معدنی خاورمیانه(میدکو)، س. توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و پتروشمی غدیر (شغدیر) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فرابورس ایران (فرابورس)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) بانک دی (دی)، صنایع ماشین های اداری ایران(مادیرا)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و پالایش نفت شیراز (شراز) تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=156160
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افت بیش‌از ۸هزار واحدی شاخص بورس
افت بیش‌از ۸هزار واحدی شاخص بورس
افت بیش‌از ۸هزار واحدی شاخص بورس
افت بیش‌از ۸هزار واحدی شاخص بورس
افت بیش‌از ۸هزار واحدی شاخص بورس