بانک مهر ایران توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان داشته و سعی کرده با پرداخت تسهیلات با کارمزد بسیار پایین به چنین شرکت‌هایی در راستای حمایت بخشی از اقتصاد گام بردارد که پربازده‌تر بوده و ارزش افزوده بیشتری دارد.

اقتصاد دانش‌بنیان

به گزارش اخبارپول، اقتصاد دانش‌بنیان و به‌طور مشخص شرکت‌هایی که با عنوان دانش‌بنیان می‌شناسیم، می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر متغیرهای اقتصاد کلان ایران بگذارند. محصولات دانش‌بنیان، ارزش افزوده‌ بالایی ایجاد می‌کنند و از این طریق بر افزایش نرخ رشد اقتصادی مؤثرند.

همچنین توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از آن‌ها می‌تواند اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را در پی داشته باشد. تأمین مالی ارزان‌قیمت این شرکت‌ها یکی از راهکاری حمایت از آن‌ها است که از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه قابل انجام است. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ورود به عرصه حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان توانسته در دستیابی به اهداف رشد و اشتغال‌زایی شرکت‌های دانش‌بنیان، ایفای نقش کند و منابع مالی خود را در اختیار مهم‌ترین عنصر اقتصاد دانش‌بنیان کشور، یعنی صندوق نوآوری و شکوفایی قرار دهد.

صندوق نوآوری و شکوفایی یک صندوق توسعه‌ای اقتصادی به شمار می‌رود که در دوران اقتصادی بودن فناوری‌ از آن حمایت می‌کند. هدف این صندوق کمک به تحقق و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ایده تا بازار و تجاری‌سازی نوآوری‌ها، دستاوردهای پژوهشی و اختراعات و کاربردی کردن دانش از طریق ارائه کمک‌ها و خدمات مالی و پشتیبانی به شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان است.

حمایت ۴۰۰ میلیارد ریالی بانک مهر ایران از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق نوآوری
تا کنون تعداد ۲۶۰ شرکت زیرمجموعه مرکز نوآوری و شکوفایی بیش از ۱۴۰۰ فقره پرونده تسهیلاتی به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند. نرخ کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه بانک مهر ایران برای شرکت‌های دانش‌بنیان تنها دو درصد است و این شرکت‌ها را که معمولاً در سال‌های اولیه فعالیت خود، نیاز حیاتی به تسهیلات ارزان و کم‌هزینه دارند، حمایت می‌کند. دوره بازپرداخت این تسهیلات نیز سه ساله در نظر گرفته شده است.

پرداخت تسهیلات بانک مهر ایران به پارک‌ علم و فناوری پردیس
پارک‌‎های علم و فناوری از دیگر عناصر اقتصاد دانش‌بنیان هستند و با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارند، در مراحل اولیه شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، از آن‌ها حمایت می‌کنند و نقش مهمی در رشد و توسعه این شرکت‌ها دارند.
بانک مهر ایران ضمن توجه ویژه به نقش پارک‌های علم و فناوری در تفاهم‌نامه‌ای با پارک علم و فناوری پردیس، بیش از ۱۳ میلیارد ریال از منابع مالی مورد نیاز برای فعالیت‌های دانش‌بنیان این مجموعه را در قالب ۸۸ فقره وام قرض‌الحسنه، تأمین کرده است.
بانک مهر ایران به‌طور تخصصی در حوزه قرض‌الحسنه فعالیت می‌کند و تمام تسهیلات این بانک کارمزدی بین صفر تا چهار درصد دارد. این بانک با حمایت جدی از شرکت‌های دانش‌بنیان سعی دارد در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل‌کرده، افزایش بهره‌وری اقتصاد و حمایت از گسترش بخش‌هایی از اقتصاد که بازدهی بیشتری دارند، گام‌هایی جدی بردارد. آنچه تا کنون انجام شده، طی کردن بخش کوتاهی از مسیری است که در آینده با قوت بیشتری ادامه می‌دهیم.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=154437
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

حمایت ویژه بانک مهر ایران از شرکت‌های دانش‌بنیان
حمایت ویژه بانک مهر ایران از شرکت‌های دانش‌بنیان
حمایت ویژه بانک مهر ایران از شرکت‌های دانش‌بنیان
حمایت ویژه بانک مهر ایران از شرکت‌های دانش‌بنیان
حمایت ویژه بانک مهر ایران از شرکت‌های دانش‌بنیان