شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) ۴۰ هزار و ۷۱۹ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۳۴۱ هزار واحد رسید.

به گزارش اخبارپول، براساس معاملات امروز بیش از ۹ میلیارد و ۴۳۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲۴ هزار و ۵۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با هشت هزار و ۱۰۳ واحد افزایش به ۴۱۹ هزار و ۳۱۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با پنج هزار و ۳۴۹ واحد رشد به ۲۷۶ هزار و ۸۰۶ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۳۰ هزار و ۱۷۶ واحد و شاخص بازار دوم ۸۰ هزار و ۷۳۰ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۵۰۷ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۲۱۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۵۲ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲ هزار و ۱۱۰ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۵۲۶ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۳۰۲ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۷۱ واحد و بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۳۸۷ واحد، نفت بهران (شبهرن) با ۲۱۴ واحد، پارس مینو (غپینو) با ۱۶۲ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۱۵۹ واحد، تولدی فولاد سپید فراب کویر(کویر) با ۱۵۹ واحد و بانک سینا (وسینا) با ۱۴۱ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بود.

بر پایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، ملی صنایع مس ایران، بانک صادرات ایران، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و سالمین در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک‌ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۴۵ هزار برگه سهم به ارزش ۱۴ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۵۱ واحد رشد داشت و بر روی کانال ۱۴ هزار و ۷۱۵ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۷۴۷ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۵۵ هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و بانک دی (دی) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، ویتانا (غویتا)، بیمه کوثر (کوثر)، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (غشهداب)، صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا)، جنرال مکانیک (رنیک)، کشتیرانی دریای خزر (حخزر)، اعتباری ملل (وملل) و گروه کارخانجات صنعتی تبرک (تبرک) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=153753
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص بورس صعودی ماند
شاخص بورس صعودی ماند
شاخص بورس صعودی ماند
شاخص بورس صعودی ماند
شاخص بورس صعودی ماند