- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

هشدار صندوق بین‌المللی پول: دنیا درگیر رکود اقتصادی می‌شود

به گزارش اخبارپول، بنا به اعلام رییس صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد جهان رکود شدیدتری را نسبت به آنچه در ماه آوریل پیش بینی کرده بود، در پیش دارد.

صندوق بین المللی پول در هفته‌های اول تعطیلی اقتصاد کشورهای اروپایی به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا اعلام کرد: اقتصاد جهان بدترین بحران مالی را از زمان رکود بزرگ دهه ۱۹۳۰ تجربه خواهد کرد. این صندوق در آن زمان ۳ درصد رکود اقتصادی را برای ۲۰۲۰ پیش بینی کرد.

حال باوجود بازگشایی برخی از اقتصادها، صندوق بین المللی پول هشدار داده رکود اقتصادی بدتر از پیش‌بینی‌های قبلی خواهد بود.

در همین رابطه، گیتا گوپینات، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول گفت: برای اولین بار از زمان رکود بزرگ، هم اقتصادهای پیشرفته و هم اقتصادهای در حال توسعه در ۲۰۲۰ وارد رکود می شوند.

گزارش دورنمای اقتصاد جهان در ماه ژوئن احتمالاً نرخ منفی رشد را نشان خواهد داد که بدتر از پیش‌بینی‌های قبلی خواهد بود.

بحران اقتصادی فعلی که از آن با عنوان «تعطیلی بزرگ» نام می برند، در تاریخ جهان بی سابقه است.

بر اساس این گزارش، همه‌گیری ویروس کرونا ابتدا تنها یک مسئله بهداشتی بود ولی بعد به خاطر اعمال فاصله گذاری های اجتماعی و محدود کردن سفر ها، به یک بحران اقتصادی تبدیل شد.

بسیاری از کشورها تعطیلی‌های خود را برداشته اند ولی این کار بسیار چالش برانگیز است و در برخی موارد بسیار آهسته انجام می شود. برخی کشورها همچنان با افزایش موارد ابتلا به کرونا مواجه هستند.

بیش از هشت میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان شناسایی شده است. طبق اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز، آمریکا برزیل، روسیه، هند و انگلیس در حال حاضر پنج کشور اول از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس هستند.

به گزارش سی ان بی سی، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد بخش خدمات بیشتر از بخش تولید آسیب‌دیده است. در حالی که در بحران های قبلی، کمبود سرمایه گذاری بیشتر به فعالیت های تولیدی آسیب می‌زد.