- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

شاخص بورس در ارتفاع ۱.۲ میلیون واحدی

به گزارش اخبارپول، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۸میلیارد و ۱۱۷میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۲هزار و ۴۲۸میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۴۲۳هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۹هزار و ۶۰۱واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۹هزار و ۷۰۱واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر و ایران خودرو شد و در مقابل شرکت‌های پرداخت الکترونیک سامان کیش، فولاد خراسان و پتروشیمی پارس با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۷۸۵۳واحد، کل (هموزن) ۹۴۱۳واحد، قیمت (هموزن) ۶۲۱۷واحد، آزاد شناور ۴۱۰۱۱واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۲۴۴۱۷و ۴۸۳۸۶ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳میلیارد و ۴۰۹میلیون ورقه به‌ارزش ۷۳۹۴میلیارد تومان در ۷۶۷هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۱۰واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۳هزار و ۸۰۶واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی مارون و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های پالایش نفت لاوان، قاسم ایران و نفت پاسارگاد بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.