- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

تاثیر سودآوری بانک‌ها بر بورس

به گزارش اخبارپول، محمد بیگدلی در گفت و گو با سنا، با تاکید بر این نکته که هم اکنون صنعت بانکداری در بازار سرمایه کشور پیشتاز است، اظهار کرد: چشم انداز خوبی برای بانک ها در بازار سرمایه وجود دارد.

وی با اشاره به این نکته که بانک ملت [1] هم اکنون شرایط خوبی دارد به خروج این بانک از زیان دهی در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: سال ۹۸ نیز سال بسیار خوبی برای بانک ملت بود و پیش بینی سود بانک محقق شد.

مدیرعامل بانک ملت از انجام افزایش سرمایه بانک ملت [2] از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در آینده ای نزدیک با مجوز سازمان بورس خبر داد و ادامه داد: پس از انجام این افزایش سرمایه، در پی اخذ مجوز از بانک مرکزی، بورس و مجمع برای افزایش سرمایه از محل سود تسعیر سال ۹۷ خواهیم بود.

بیگدلی به انجام حدود ۹۰ درصد تامین مالی بنگاه های اقتصادی کشور از محل بانک ها اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع در یک اقتصاد پیشرو، عملکرد خوبی محسوب نمی شود و باید در این زمینه از بازار پول به بازار سرمایه سوق پیدا کنیم.

وی با بیان این نکته که بانک های کشور هم اکنون تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش و اعطای تسهیلات کوتاه مدت و بلندمدت را برعهده دارند، تاکید کرد: این در حالی است که اعطای تسهیلات بلندمدت و تامین سرمایه ثابت باید از محل بازار سرمایه و اعطای تسهیلات کوتاه مدت و تامین سرمایه در گردش از طریق بانک ها انجام شود.