شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) دو هزار و ۷۱۰ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۱۸ هزار واحد رسید.

به گزارش اخبارپول، براساس معاملات امروز بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۱۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳۶ هزار ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با دو هزار و ۷۳۱ واحد افزایش به ۳۵۶ هزار و ۶۴۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۸۰۶ واحد رشد به ۲۳۵ هزار و ۸۳۰ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول چهار هزار و ۱۵۰ واحد افزایش و شاخص بازار دوم سه هزار و ۵۲۵ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این، در بین تمامی نمادها، نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۱۴ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۷۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۴۶ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۹۹۴ واحد و سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۹۵۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۴۹۲ واحد، مخابرات ایران (اخابر) یا یک هزار و یک واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۹۴۲ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۷۷۵ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۷۵ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۴۹۷ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۴۸۷ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بود.

بر پایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت و پالایش نفت بندرعباس و در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فرآورده نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۰۲ میلیون و ۱۴۴ هزار برگه سهم به ارزش ۱۷ هزار و ۶۴۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۹۲ واحد رشد داشت و بر روی کانال ۱۲ هزار و ۵۸۵ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۵۰۴ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۶۱ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، اعتباری ملل (وملل)، پتروشیمی مارون (مارون) و پالایش نفت لاوان (شاوان)‌ تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، بانک دی (دی) و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=152948
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رشد ناچیز شاخص بورس در معاملات امروز
رشد ناچیز شاخص بورس در معاملات امروز
رشد ناچیز شاخص بورس در معاملات امروز
رشد ناچیز شاخص بورس در معاملات امروز
رشد ناچیز شاخص بورس در معاملات امروز