- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

جهش ۴۰هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش اخبارپول، بر اساس معاملات امروز بیش از ۱۰ میلیارد و ۹۵۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۹ هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۹ هزار و ۸۰ واحد افزایش به ۳۳۰ هزار و ۴۹۰ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶ هزار و هشت واحد رشد به ۲۱۸ هزار و ۶۸۹ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۳۱ هزار و ۹۷ واحد و شاخص بازار دوم ۷۵ هزار و ۳۷۹ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۶۶۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با دو هزار و ۵۷۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۴۳۰ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با دو هزار و ۲۴۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۷۹۸ واحد، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۴۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۲۸۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس [1] داشتند.

در مقابل نماد گروه صنعتی سایپا (وساپا) با ۱۰۵ واحد، گروه صنعتی بارز (پکرمان) با ۹۸ واحد، آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با ۸۳ واحد و بانک کارآفرین (وکار) با ۵۹ واحد، کویر تایر(پکویر) با ۴۵ واحد با تاثیر منفی بر شاخص [2] همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، سرمایه گذاری خوارزمی و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۴ هزار و ۹۸۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۳۵۲ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۱ هزار و ۶۹۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۶۴۲ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۹۱ هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد داروسازی تولید دارو (دتولید)، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا)، عطرین نخ قم (نطرین)، تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج) و داروسازی آوه سینا (داوه) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.