بیمهخبر

نهادینه‌سازی مدیریت ریسک، پیگیری وصول مطالبات با محوریت سودآوری در بیمه ملت

به گزارش اخبارپول، دلفراز در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به نگاه آینده نگر در فرآیند مدیریت ریسک، اظهار کرد: ماهیت وجودی شرکت‌های بیمه به گونه ای است که پیوسته با رویدادهای نامطلوب مواجهند و از اینرو یکی از بهترین ابزارها برای پیشگیری و یا مدیریت کردن چنین رویدادهایی، استفاده از تکنیک های مدیریت ریسک است که می‌تواند تا حدود زیادی به افزایش اثربخشی و بهبود اجرای استراتژی سازمان کمک کرده و موجب شود تا تصمیمات هوشمندانه‌تر اتخاذ گردد.

وی ارائه خدمات مناسب به مشتریان و ایفای تعهدات در زمان مقرر و اساسا” بقاء و سودآوری شرکت های بیمه را در گرو دریافت به موقع حق بیمه بیان کرده و اضافه داشتند که یکی از ریسک های پر خطر که امروزه اکثر شرکت های بیمه را تهدید می کند آنست که بیمه نامه ای صادر می شود و به تبع آن قرارداد در اسناد مالی شرکت ثبت می گردد، تعهد ایجاد می شود، مالیات مترتبه و نیز سهم بیمه مرکزی از محل اتکایی اجباری محقق می شود، لیکن تمام یا بخش عمده ای از حق بیمه وصول نمی شود و این چالشی است که ادامه فعالیت شرکت های بیمه را با بحران جدی مواجه می کند. از اینرو مسیر فعالیت شرکت های بیمه باید به سمت و سویی حرکت کند که در قبال تعهدات ایجاد شده، امکان وصول حق بیمه نیز میسر گردد. از اینرو وی استراتژی بیمه ملت در حوزه فروش را علاوه بر حضور فعال در بازار، انتخاب ریسک های مطلوب و مهمتر از همه امکان نقد شوندگی حق بیمه در سر رسیدهای مقرر اعلام کرده و تاکید داشتند که حوزه های فنی، بازاریابی و شبکه فروش باید این موضوع را به عنوان یکی از محورهای اساسی برنامه استراتژیک شرکت، در دستور کار فعالیت های خود قرار دهند.

مدیرعامل بانک ملت در ادامه سخنانشان با اشاره به اهمیت تامین منابع مالی و استفاده موثر از وجوه بویژه در حوزه سرمایه گذاری، تلاش برای وصول مطالبات معوق را امری مهم بر شمرده و اظهار کرد: بی تردید این موضوع علاوه برانکه وضعیت تامین منابع مالی را بهبود خواهد بخشید، زمینه های لازم جهت سرمایه گذار و سود آوری بیشتر را نیز فراهم خواهد آورد و لذا بیمه ملت بر اساس همین ضرورت، اولویت اول خود را وصول مطالبات قرار داده است.

دلفراز شفافیت در اسناد مالی و روشن بودن میزان دریافت ها و چگونگی هزینه کردها را بسیار مهم و موجب سلامت سازمانی دانسته و و آن را سندی ناظر بر نحوه مدیریت و اداره سازمان عنوان کردند و در این راستا از اصلاح و تدوین آئین نامه های مالی، معاملات و بازیافت و تصویب آن درجلسه هیات مدیره شرکت و راه اندازی نرم افزار مالی در راستای نزدیک شدن به این شفافیت خبر داد.

اصلاح و تصویب چارت سازمانی با هدف چابک سازی سیستم از دیگر اقداماتی بود که مدیرعامل بیمه ملت به آن اشاره کرد.

در پایان وی، ضمن قدردانی از خدمات و تلاش های فرهاد عظیمی در طول مدت تصدی معاونت فنی بیمه های اموال و مسئولیت، وی را به عنوان مشاور مدیر عامل در حوزه بازاریابی و مسعود قراگوزلو را به عنوان معاون فنی معرفی کرد.

همچنین، مسعود همتی به عنوان سرپرست مدیریت درمان و حسینی به عنوان سرپرست مدیریت روابط عمومی منصوب و معرفی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا