- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

هشدار: ریسک سرمایه‌گذاری ارزی را در نظر بگیرید

به گزارش اخبارپول، عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی [1] در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی خود نکاتی را درخصوص روند بازار ارز و موضوع تأمین ارز برای واردات کشور اعلام کرد.

وی در این یادداشت نوشت: باوجود تمام مشکلات ناشی از شیوع کرونا و اقدامات پیشگیرانه کشورهای همسایه و بسته شدن بیشتر پایانه‌های مرزی و نیز تعطیلی بسیاری از صرافی‌ها و مراکز جابه‌جایی ارز، در طول ۵۰ روز گذشته بیش از ۲/۵ میلیارد دلار ازطریق بانک مرکزی و صادرکنندگان غیرنفتی تأمین شده است، که حدود ۵۰ درصد آن، عرضه از طریق سامانه نیما بوده است.

همتی خاطرنشان کرد: با احیای مجدد و تدریجی روند صادرات غیرنفتی و نفتی، پیش‌بینی بانک مرکزی، از برگشت وضعیت طبیعی صادرات غیرنفتی و عرضه ارز به‌روال گذشته حکایت می‌کند.

وی افزود: در کنار همه این موارد، موضوع دسترسی به منابع بانک مرکزی در خارج از کشور نیز روند مثبتی پیدا کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: جو روانی و تبلیغاتی ایجادشده درمورد میزان تورم انتظاری و شرایط آتی ارزی کشور، دور از پیش‌بینی برمبنای واقعیت‌ها و اطلاعات در دسترس بوده و عمدتاً توسط ذی‌نفعان مطرح می‌شود.

وی در خاتمه تصریح کرد: مردم عزیز این حق را دارند منابع و دارایی خود را در بخش‌های مختلف نظیر بورس، بانک، املاک و ارز و طلا، سرمایه‌گذاری کنند ولی این وظیفه را دارم که ریسک سرمایه‌گذاری در بازار ارز [2] را به آنها گوشزد کنم.