همتی از روند مثبت تلاش برای دسترسی به تأمین مالی سریع از صندوق بین‌المللی پول، به‌عنوان حق قانونی و قطعی ایران، و پیگیری آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران که به‌ناحق و با اعمال فشار دولت آمریکا، مسدود شده است خبر داد.

به گزارش اخبارپول،‌ عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت:‌ این روزها، زندگی اقتصادی مردم تحت فشار تحریم‌های ظالمانه و همه‌جانبه و شیوع ویروس کرونا، نیازمند پشتیبانی و تلاش جدی و فوری مسئولان می‌باشد.

بانک مرکزی، در ادامه رویکرد فعال و تلاشهای خود، با همراهی و پشتیبانی وزیر محترم امور خارجه، تمام توان و همت خودش را صرف تأمین منابع ارزی مورد نیاز کشورمان، از محل منابع متعلق به ایران، برای تدارک دارو، تجهیزات پزشکی و انسان‌دوستانه نموده و به تلاشهای خود ادامه خواهد داد.

تلاش برای دسترسی به تأمین مالی سریع از صندوق بین‌المللی پول، به‌عنوان حق قانونی و قطعی ایران، و پیگیری آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران که به‌ناحق و با اعمال فشار دولت آمریکا، مسدود شده است، همگی در این راستا است. بحمدالله، پیگیریها در هر دو مورد تاکنون روند مثبتی داشته است.

درمورد تبلیغات برای وارونه نشان‌دادن تلاش‌های ایران برای استفاده از حقوق و منابع مسدود خودش برای تأمین نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی موردنیاز مردم، و این ادعا که ایران درتلاش برای دسترسی به پول نقد است! نه دارو و تجهیزات پزشکی! بایستی توضیح بدهم که تلاش ما صرفاً درجهت برداشتن محدودیتها برای انتقال منابع ارزی بانک مرکزی، برای تداوم تأمین دارو و تجهیزات برای مقابله با این بیماری عالم‌گیر است.

همه می‌دانند که شرایط خطیر کنونی ایجاب می‌کند که کشورها در مبارزه جهانی با این معضل در تأمین نیازهای ضروری و انسان‌دوستانه خود با محدودیتی مواجه نباشند.

مطمئناً، بانک مرکزی، تمامی تلاش خود را درجهت گشایش‌‌های بیشتر در رفع مشکلات و تأمین نیازهای مردم انجام خواهد داد، همان‌طور که قبل از شیوع کرونا، مسیر رو به بهبود در رشد اقتصادى و تورم را بدون استفاده از منابع مسدودشده، به‌خوبی شکل داده است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=148605
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بخشی از منابع ارزی بانک مرکزی آزاد شد
بخشی از منابع ارزی بانک مرکزی آزاد شد
بخشی از منابع ارزی بانک مرکزی آزاد شد
بخشی از منابع ارزی بانک مرکزی آزاد شد
بخشی از منابع ارزی بانک مرکزی آزاد شد