- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

مثبت شدن رشد اقتصادی در ۹ ماه

به گزارش اخبارپول، عبدالناصر همتی در آخرین یادداشت اینستاگرامی خود از مثبت شدن رشد اقتصادی غیرنفتی در سه فصل سال جاری خبر داده و اعلام کرد: رشد اقتصادی غیرنفتی کشور در سه فصل سال ۹۸ به ۱.۳ درصد رسیده است.

همتی در این یادداشت نوشت: در ایام مبارزه نفس گیر با ویروس کرونا و لحظاتی که همه ابعاد اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی زندگی مردم تحت الشعاع آن قرار گرفته است، لازم میدانم یک خبر خوب از‌‌ عملکرد اقتصاد‌ در ۹ ماههٔ سال ۹۸ ارائه کنم .

عملکرداقتصادی نشان می‌دهد کشور مان باوجود فشار حداکثرى وتحریم‌های همه جانبه، درچارچوب استراتژی رونق تولید که توسط مقام معظم رهبری برای سال ۹۸ ترسیم شده بود ، توانسته است به نتایج خوبی برسد.

گزارش آماری بانک مرکزی [1] حاکی از آن است که درفصل سوم سال ۹۸،رشد اقتصادغیرنفتی۳.۳ +درصد و مثبت شدن رشد اقتصادی با نفت در این فصل،۱.۲+ درصد بوده است. بخش های کشاورزی،صنعت و‌معدن و خدمات به ترتیب با ۷.۸، ۷ و ۱.۲درصدرشد مثبت درفصل سوم،این رشد اقتصادى را رقم زده‌اند.

بنابراین، درنتیجه عملکرد بخش های مختلف اقتصاد، رشداقتصادی [2] غیرنفتی کل۹ماهه معادل۱.۳+درصد شده است. همهٔ ما امیدواریم باغلبه هرچه سریعتر بر کرونا، شاهد تداوم روند رونق تولیدو رشد مثبت اقتصاد باشیم .

این در حالی است که صندوق بین المللی پول ۵ماه قبل از پیش بینی وضعیت اقتصادی کشورهای مختلف حاکی از کاهش بیشتر رشد اقتصادی ایران در سال جاری خبر بود. این نهاد با اشاره به تشدید تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران پیش‌بینی کرد که رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۹ منفی ۹.۵ درصد باشد که ۳.۵ درصد بیشتر از پیش بینی قبلی آن است. صندوق به مانند بانک جهانی اعلام کرده که از سال آینده شرایط اقتصادی ایران بهتر خواهد شد و در سال آینده به صفر درصد خواهد رسید. اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۸ نیز با رشد منفی مواجه شد و ۴.۸ درصد کوچک‌تر شد.