ابلاغیه‌ای توسط سازمان بورس و اوراق بهادار در روز ۱۰ اسفندماه منتشر شد که طبق آن صدور کد برای مشتریان جدید بعد از یک ماه و بعد از قبولی این افراد در آزمون انجام می‌شود. بر این اساس کانون کارگزاران بورس عهده‌دار طراحی آزمون شده است که به گفته عضو هیات مدیره کانون کارگزاران، جزییات آن در سال آینده مشخص می‌شود.

به گزارش اخبارپول به نقل از ایسنا، آنچه در ابلاغیه مذکور حائز اهمیت بوده، این است که مشتریان جدید یک ماه پس از صدور کد امکان معامله خواهند داشت. در این راستا، قبولی در آزمون کانون کارگزاران یا سازمان بورس شرط صدور کد معاملاتی است. همچنین شخص متعهد می‌شود سیگنال‌فروشی و … نکند، زیرا کد مسدود می‌شود که مسئولان بورس، دلیل این تصمیم را نیاز به تخصص و دانش تازه‌واردها به بورس اعلام کرده و می‌گویند با توجه به اینکه این روزها سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه رونق دارد و ممکن است افرادی که وارد این بازار می‌شوند دانش کافی نداشته باشند و از آنجاکه این نوع سرمایه‌گذاری نیازمند تخصص و دانش است، چنین تصمیمی گرفته شده است.

ایجاد بانک اطلاعاتی سوال

در این راستا، حمیدرضا مهرآور- عضو هیات مدیره کانون کارگزاران- در گفت وگو با ایسنا، از ایجاد یک بانک اطلاعاتی سوال خبر داد و گفت: تاکنون بعضی از سرمایه گذاران در بازار سرمایه فعالیت می کردند بدون اینکه از تخصص و دانش کامل در رابطه با بعضی از فعالیت های بازار برخوردار باشند. مخصوصا معاملات فوق حرفه ای از جمله اختیار معاملات، شورت سل و …

وی ادامه داد: سازمان بورس و اوراق بهادار از کانون درخواست کرد که در این زمینه ورود کند و کانون برای این موضوع برای اقشار خاصی بانک سوال طراحی می‌کند. البته کانون پیشنهاد دهنده است و در نهایت سازمان باید درمورد این موضوع تصمیم‌گیری کند. بنابراین نظر کانون این است که معاملات فوق حرفه‌ای را باید افرادی انجام دهند که تبحر زیادی در بازار سرمایه دارند. فردی که تخصص و دانش کافی ندارد نمی تواند وارد شود. برای مثال از فردی که دیپلم رشته‌ای غیر مرتبط دارد ممکن است آزمون گرفته شود اما از فردی که دکترای مالی داشته باشد چه ازمونی بگیریم؟ البته این موضوع در حد پیشنهاد است و باید در سازمان مطرح شود.

معرفی منبع و نمونه سوال

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران به این سوال که منابع خاصی به افراد معرفی می‌شود یا خیر؟ پاسخ داد: سوالات آزمون موضوعات مالی است و حتما برای آن منبع و نمونه سوال و کتاب معرفی می شود. فردی که وارد بازار سرمایه می‌شود باید قوانین ابتدایی بازار سرمایه را بداند و افرادی که از تبحر لازم برخوردار نیستند باید به طور غیرمستقیم در بازار جذب شوند و سراغ صندوق های سرمایه گذاری مشترک بروند.

مهرآور درمورد زمان ارائه نتیجه طراحی آزمون نیز بیان کرد: امسال بعید است این کار آماده شود و جزییات بیشتر آن بعدا اعلام خواهد شد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=147874
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ایجاد بانک اطلاعاتی سوال برای ورود به بورس
ایجاد بانک اطلاعاتی سوال برای ورود به بورس
ایجاد بانک اطلاعاتی سوال برای ورود به بورس
ایجاد بانک اطلاعاتی سوال برای ورود به بورس
ایجاد بانک اطلاعاتی سوال برای ورود به بورس