شاخص کل در بازار بورس امروز (‌دوشنبه) ۱۴ هزار و ۸۰۸ واحد کاهش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۵۳۴ هزار و ۳۷۶ واحد رسید.

به گزارش اخبارپول به نقل از ایرنا، بر اساس معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۹۵۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۹ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل بورس (هم وزن) با سه هزار و ۵۳۱ واحد کاهش به ۱۸۰هزار و ۹۶۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۳۵۰ واحد افت به ۱۲۰ هزار و ۴۵۰ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۲۱هزار و ۵۹۲ واحد کاهش به رقم ۶۷۵ هزار و ۹۲۰ واحد رسید، شاخص بازار اول ۱۲ هزار و ۲۶۹ واحد و شاخص بازار دوم ۲۳ هزار و ۴۰۴ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این، در بین تمامی نمادها، نماد گلوکوزان (غگل) با ۳۷۵ واحد، پدیده شیمی قرن (قرن) با ۳۸ واحد، مدیریت صنعت شوینده بهشهر (شوینده) با ۳۶ واحد و تامین سرمایه بانک ملت (تملت) با ۳۳ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۳۹۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۹ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۶۸۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۴۷۲ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۴۶۱ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۴۵۲واحد و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۴۱۸ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، سایپا، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو و بانک تجارت در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه صنایع غذایی به جز قندی ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۱۳میلیون و ۳۹۲ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۸۹۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۴۷واحد افت داشت و بر روی کانال ۶ هزار و ۸۹۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در  این بازار یک میلیارد و ۸۴۸ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۲۰ هزار و ۲۸۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، کلر پارس (کلر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و بانک دی (دی) بر شاخص این بازار داشتند.

نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، هلدینگی صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی مارون (مارون)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=147737
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افت ۱۴هزار و ۸۰۰واحدی شاخص بورس
افت ۱۴هزار و ۸۰۰واحدی شاخص بورس
افت ۱۴هزار و ۸۰۰واحدی شاخص بورس
افت ۱۴هزار و ۸۰۰واحدی شاخص بورس
افت ۱۴هزار و ۸۰۰واحدی شاخص بورس