- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

حضور مدیرعامل بانک ملت در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کرمانشاه

به گزارش اخبارپول، سید حمید پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه در این نشست به اهداف سفر این تیم اقتصادی به کرمانشاه اشاره کرد و گفت: هدف اول این است که بتوانیم گره‌های برخی پروژه‌های زیرساختی و زیربنایی استان را باز و تحرکی در این پروژه‌ها ایجاد کنیم و دومین هدف نیز کمک به ایجاد اشتغال در این استان است که لازمه آن رونق بخشیدن به بخش تولید است.

وی درباره جاده گیلانغرب به سومار نیز اظهار کرد: بهبود وضعیت این جاده باعث رضایت مردم منطقه و توسعه تجارت با کشور عراق خواهد شد و به گفته مسوولان، تکمیل آن به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با کمک بانک های ملت و رفاه در قالب ماده ۵۶ تامین خواهد شد.

محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت [1] و مدیران عامل بانک های کشور هم در این جلسه برای تأمین سرمایه در گردش تمامی واحدهای تولیدی، حمایت از واحدهای تولیدی که با کمتر از ظرفیت واقعی در حال فعالیت هستند و حمایت از واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال اعلام آمادگی کردند.

در این نشست که تمامی مدیران دستگاههای اجرایی استان کرمانشاه نیز در آن حضور داشتند، تامین مالی پروژه های کلیدی و زیرساخت های استان کرمانشاه از قبیل اشتغالزایی استان، پروژه قطار شهری، جاده گیلانغرب به سومار، کریدور غرب جاده کرمانشاه ‏- کامیاران و تامین آب شرب با کیفیت برای کرمانشاه از طریق نظام بانکی تامین شد و طرح های راه آهن کرمانشاه به کشور عراق و طرح گرمسیری نیز جهت بررسی بیشتر و بهره مندی از ظرفیت صندوق توسعه ملی در اولویت طرح های ملی کشور قرار گرفت.

مدیرعامل بانک ملت همچنین در سفر به استان کرمانشاه، در جلسه کارگروه تخصصی تولید استان حضور یافت.

بر اساس این گزارش، محمد بیگدلی در این جلسه که با حضور محمود اخلاقی معاون مدیرعامل، حاتمی معاون استاندار، دارابی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، دوستانی مدیر شعب و تعدادی از مشتریان واحدهای تولیدی بانک در استان کرمانشاه برپا شد، اعلام کرد که بانک ملت در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از بنگاه های تولیدی، برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و همچنین طرح هایی که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند آمادگی کامل دارد.

در این نشست، طرح های تولیدی استان کرمانشاه با عاملیت بانک ملت [2]، با حضور مدیران عامل این شرکت‌ها به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفت.

در عین حال با مساعدت مدیرعامل، در اکثر این طرح‌ها تصمیمات مقتضی در راستای تکمیل پروژه و راه اندازی این شرکت های تولیدی اتخاذ شد.