- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

بیمه‌ها برای سیلاب فروردین ۹۸ حدود ۲۰۰میلیارد تومان خسارت دادند

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، سلیمانی در جلسه‌ای که به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با خبرنگاران داشت، با اشاره به گستردگی پوشش بیمه در کشور خاطر نشان کرد: در آق قلا و گرگان بخش زیادی از واحدهای مسکونی بیمه بوده، همچنین در استان لرستان هم کمیته امداد و در استان خوزشتان بنیاد برکت واحدهای مسکونی را بیمه کرده بودند که این روند خسارت دهی را بسیار هموار کرده بود.

وی در پاسخ به اخبارپول در خصوص رقم تقریبی خسارت به چابهار در سیل اخیر اظهار کرد: وضعیت بیمه واحدهای مسکونی در سیلاب ابتدای سال از چابهار خیلی بهتر بوده است. این به همان بحث عدم توسعه یافتگی و نبود فرهنگ بیمه‌ای مربوط است. که در منطقه چابهار واحدهای مسکونی کمتری تحت پوشش بیمه بودند.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین در خصوص رقم حدودی که برای پرداخت خسارت سیلاب اخیر در چابهار برآورد شده است گفت: به علت عدم توسعه یافتگی و نبود فرهنگ بیمه‌ای در منطقه چابهار، واحدهای مسکونی خیلی کمی تحت پوشش بیمه بودند و همین عامل سبب می‌شود که ما نتوانیم خسارت زیادی بپردازیم چون عملا حق بیمه‌ای نگرفتیم.

سلیمانی افزود: باتوجه به اینکه ۱۳۰۰ روستا در چابهار در محاصره سیل قرار گرفتند و عمدتا خسارات به زیرساخت‌ها و محصولات کشاورزی وارد شد، ۱۶میلیارئ ریال خسارت برآورد شده است که که این مبلغ در مقایسه با رقمی که خسارت وارد شده، بسیار ناچیز است.

وی افزود: در سفر اخیری که جهت بررسی ابعاد خسارات به منطقه چابهار داشتیم، یک میلیارد تومان کمک غیرنقدی به خانواده‌ها داده شد.

رئیس کلی بیمه مرکزی در مورد تصویب صندوق بیمه حوادث طبیعی نیز گفت: تمام بررسی‌های لازم در این زمینه انجام و به مجلس فرستاده شده است. البته یک سری اشکالات شورای نگهبان گرفته که اشکالات را برطرف کردیم و امیدواریم که در اسفندماه توسط مجلس تصویب شود. البته شما آنرا تصویب شده بدانید.

وی همچنین در مورد معافیت مالیات بر ارزش افزوده در بخش بیمه درمان و عمر و زندگی تاکید کرد: نظر دولت این بود که تمام رشته‌های بیمه از مالیات معاف باشد ولی تاکنون مجلس با این موضوع موافقت نکرده و برهمین اساس تلاش داریم لااقل بیمه شخص ثالث معاف از مالیات باشد.