صبح امروز محسن فاضلیان به عنوان عضو جدید هیأت مدیره بانک مسکن منصوب شد.

فاضلیان

به گزارش اخبارپول، این مراسم با حضور مدیرعامل و رییس هیأت مدیره بانک مسکن, معاون امور بانکی, بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی و سایر مسوولان بانک مسکن برگزار شد.

سید محسن فاضلیان، عضو جدید هیأت مدیره بانک مسکن پیش از این در سمت مدیر عامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن در مجموعه بانک مسکن فعالیت داشت.

در این مراسم ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل و رییس هیأت مدیره بانک مسکن ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: فاضلیان سال ها با بانک مسکن در ارتباط بوده و در حوزه تامین سرمایه همکاری های مثمر ثمری با مجموعه بانک داشته است و هم اکنون به عنوان عضو جدید هیأت مدیره بانک مسکن منصوب می شود.

وی افزود: فاضلیان مسلط و توانمند در حوزه مسائل مالی است و تجربه های کاری خوبی در بانک مرکزی دارد. وی با شبکه بانکی آشنایی کامل دارد و با انتصاب وی به سمت عضو هیأت مدیره بانک مسکن، شاهد ثبت رویدادها و موفقیت های چشمگیر در بانک مسکن خواهیم بود.

معاون امور بانکی, بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز با تبریک ایام دهه فجر در این مراسم اعلام کرد: به دلیل نیاز به حضور فردی متبحر و با سابقه در حوزه تامین مالی و تامین سرمایه بنا شد دکتر فاضلیان به سمت عضو هیأت مدیره بانک مسکن منصوب شود.

عباس معمار نژاد اظهار کرد: بانک مسکن برای تبدیل شدن به یک بانک توسعه ای نباید صرفاً متکی به منابع کوتاه مدت و نرخ های بالا باشد بلکه باید بتواند با استفاده از ابزارهای بازار سرمایه همچون راه اندازی صندوق زمین و ساختمان و انتشار اوراق صکوک و سایر راهکارها بسترهای مناسبی را برای تامین مالی فراهم کند.

وی همچنین رسیدگی و پیگیری موضوع حاکمیت شرکت ها، رسیدگی به فعالیت های کمیته ها, حسابرسی, ریسک جبران خدمات و همچنین اهمیت بخشی و توجه ویژه به امور نظارتی را از دیگر ضرورت ها برشمرد.

معاون امور بانکی تاکید کرد: استراتژی ها و راهبردهای بانک مسکن باید به صورت جدی دنبال شده و اهداف تعیین شده در قالب این استراتژی ها و راهبردها محقق شود.

وی همچنین بر پیگیری فعالیت های مرتبط با گسترش بانکداری دیجیتال و الکترونیک به عنوان یک ماموریت مهم تاکید کرد.

معمارنژاد با بیان اینکه فاضلیان تجربیات مفید و موثری در حوزه تامین سرمایه دارد خاطرنشان کرد:برای ایشان در سمت جدید آرزوی موفقیت دارم.

سید محسن فاضلیان, عضو جدید هیأت مدیره بانک مسکن نیز در این مراسم گفت: در صورتی که نظام مالی بخش مسکن با نیازهای واقعی در این بخش در حالت تعادل نباشد, مشکلات زیادی در این بخش ایجاد خواهد شد. بنابراین ایجاد تعادل بین نظام مالی بخش مسکن با تحولات روز این بخش از ضرورت های مهم است.

وی انتشار اوراق رهنی و استفاده از سایر ابزارها و نهادهای تامین مالی و سرمایه را از ضرورت های مهم برای تعادل بخشی مالی در حوزه مسکن اعلام و خاطرنشان کرد: لازم است بازار رهن ثانویه گسترش یابد و نباید در این زمینه به ارقام محدود اکتفا شود. هر چند پیش از این اوراق رهنی از سوی بانک منتشر شده است اما لازم است این روش تامین مالی به نحو جدی تری دنبال شود.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=146036
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

انتصاب عضو جدید هیأت مدیره بانک مسکن
انتصاب عضو جدید هیأت مدیره بانک مسکن
انتصاب عضو جدید هیأت مدیره بانک مسکن
انتصاب عضو جدید هیأت مدیره بانک مسکن
انتصاب عضو جدید هیأت مدیره بانک مسکن