رئیس کل بانک مرکزی در مراسم آغاز عملیات اجرایی صدور اوراق گام در بانک ملی اظهار کرد: بانک مرکزی در کنار کنترل تورم قصد رونق تولید و حمایت از بخش غیرنفتی اقتصاد دارد و امروز هم با همین هدف از عملیات اجرایی طرحی رونمایی می کنیم که هدف آن تامین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی است.

به گزارش اخبارپول، عبدالناصر همتی در مراسم آغاز عملیات اجرایی صدور اوراق گام در بانک ملی، بیان کرد: بانک مرکزی در کنار کنترل تورم قصد رونق تولید و حمایت از بخش غیرنفتی اقتصاد دارد و امروز هم با همین هدف از عملیات اجرایی طرحی رونمایی می کنیم که هدف آن تامین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی است.

وی ابراز کرد: ۴ بانک مهم ملی ملت تجارت و صادرات از قبل تمهیداتی پیش بینی کردند و در زمینه ال سی ریالی کارهای خوبی کردند با این ابزار جدید گام جدیدی در این زمینه بردارند.

رئیس کل بانک مرکزی متذکر شد: اوراق گام به واحدهایی داده می شود که واقعا مولد هستند و برای مواد و کالاهای واسطه نیاز به سرمایه در گردش دارند.

همتی در توضیح اهداف طرح گام عنوان کرد: تلاش می‌کنیم نقدینگی مورد نیاز بنگاه‌های تولیدی را بدون افزایش نقدینگی و فشار تورمی به جامعه تامین کنیم که این مهم از طریق طرح گام اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد:‌ ویژگی مهم این اواراق این است که در بازار پول و بازار سرمایه قابل نقل و انتقال است و به و احدهای مولد اعطا خواهد شد. واحدهایی که به مواد اولیه و واسطه نیاز دارند، می‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس شورای پول و اعتبار تصریح کرد: در جلسه شورای پول و اعتبار پیش بینی کردیم حداقل ۵۰هزار میلیارد تومان در مرحله اول تامین مالی کنیم و برای واحدهای تولیدی در اولین روز ۶۰۰ میلیارد ریال تامین می شود و در روزهای آینده با شتاب بیشتری رشد خواهد کرد.

همتی تصریح کرد: من مطمئن هستم با اقداماتی که سیستم بانکی انجام می دهد شاهد رونق روزافزون اقتصاد کشور باشیم.

وی ادامه داد: سیستم بانکی از اول سال تا امروز ۷۵۰هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرده که ۶۰ درصد آن در راستای تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولید است که باز از این مجموعه ۸۰ درصد آن برای بخش صنعت بوده است.

رییس کل بانک مرکزی افزود: با اقدامات سیستم بانکی و برنامه‌ریزی‌های بانک مرکزی در کنار کنترل تورم قصد حمایت از تولید و رشد اقتصادی بدون نفت را داریم که امیدواریم در سال‌های آینده این مهم به بار بنشیند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=145977
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

‎ طرح «گام» با حضور رییس کل بانک مرکزی رونمایی شد
‎ طرح «گام» با حضور رییس کل بانک مرکزی رونمایی شد
‎ طرح «گام» با حضور رییس کل بانک مرکزی رونمایی شد
‎ طرح «گام» با حضور رییس کل بانک مرکزی رونمایی شد
‎ طرح «گام» با حضور رییس کل بانک مرکزی رونمایی شد