- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

۴ بانک برای تحول جدی در بانکداری دیجیتال مشارکت می‌کنند

به گزارش اخبارپول، کوروش پرویزیان در مراسم بهره‌برداری ارتباط‌های الکترونیک سپرده مرکزی تسویه وجوه و اوراق بهادار و بانک پارسیان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) اظهار کرد: دسترسی ساده و شناسایی هویت یکی از موضوعات مهم در نهادهای مالی است‌ چرا که مقدمه شفاف‌سازی احراز هویت است که باید به درستی انجام شود.

مدیر عامل بانک پارسیان با اعلام این که در ایران همیشه نهادهای مالی جزو نهادهای بسیار شفاف و با استانداردهای مدرن هستند که حتی بر خلاف برخی کشورها، ما مشتریان بدون‌نام در سیستم بانکی نداریم، خاطر نشان کرد: استانداردهای فعلی ایران به استانداردهای کشورهایی همانند روسیه و چین خیلی نزدیک است و این نشان می‌دهد که تطبیق استانداردهای ایران با دنیا خیلی پیچیده نخواهد بود.

وی افزود: موضوع بسیار مهم این است که باید حس اعتماد و اطمینانی که بین بانک و مشتریان بانک ایجاد شده را ارتقا بدهیم.

پرویزیان تصریح کرد: سجام مقدمه سرویس‌های عامی است که به مشتریان ارائه می‌کنیم تا بتوانیم یک پکیج کامل را برای مشتریان شکل بدهیم که کیف پول الکترونیک‌، آی گپ، تاپ، خدمات کارگزاری و لوتوس پارسیان در حوزه صندوق‌های سرمایه گذاری ها نیز از جمله سرویس هایی است که از سوی بانک پارسیان در حال حاضر ارائه می شود.

مدیرعامل بانک پارسیان افزود: با مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار در نظر داریم تا با پشتوانه دارایی‌ها – سهام و … بانک پارسیان و ۳ بانک دیگر قابلیت نقد و قابل گردش دارایی‌ها را تسریع کنیم و بر همین اساس در حال حاضر پروژه‌ها را با یونیت طلا شروع کرده‌ایم و منتظر مجوز نهادهای مرتبط هستیم و در همین حال دولت مجوز ارز دیجیتال را نیز صادر کرده اما باید سایر نهادهای تصمیم گیر نیز مجوزهای مورد نیاز را صادر کنند تا با استفاده از این گونه ابزارهای مالی اقتصاد ایران یک ‌گردش و چرخش مناسب را تجربه کند.

 ارتباط سپرده گذاری مرکزی و بانک پارسیان با سامانه سجام عملیاتی شد

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی در مراسم بهره برداری ارتباط‌های الکترونیک سپرده مرکزی تسویه وجوه و اوراق بهادار و بانک پارسیان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) که با حضور مدیرعامل سمات و بانک پارسیان برگزار شد، اظهار داشت: بازار سرمایه توانست در اوج تحریم ها و بن بست های اقتصادی و مالی با تامین مالی برای بخش عمومی، خصوصی و حتی برای دولت در توسعه اقتصاد کشور نقش ویژه ای داشته باشد.

حسین فهیمی در ادامه افزود: با طراحی ابزارهای نو و متنوع سرمایه‌گذاری‌های تازه با مشارکت فعال مردم صورت گرفته است و در این میان بسترهای بازار سرمایه هم متناسب با این شرایط باید گسترده تر شود.

وی اظهار داشت: با استفاده از شریعت اسلامی در بازار سرمایه توانسته ایم با جلب اعتماد عمومی، جذب منابع تازه را وارد مراحل جدی‌تری کنیم.

فهمیمی تصریح کرد: برای اولین بار در کشور افراد یک بار شناسایی می‌شوند و کاهش ریسک‌های جعل و دستکاری و همکاری با اولین بانک در بازار سرمایه هم صورت گرفت.

مدیرعامل سمات افزود: بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده اند اما فعلا اجباری نیست و طرفیت بیش از ۱۰ میلیونی برای ثبت نام در این سامانه وجود دارد.

وی گفت : سجام پله اول قبل از ورود به پروژه‌های بزرگ‌تر و راهبردی‌تری است که لزوما باید در ابتدا این سامانه فعالیت آن جدی و عمومی می‌شد و همکاری با بانک پارسیان اولین ارتباط سجام از طریق یک بانک است که سرویس ها و خدمات بانک سرمایه به مشتریان (ثبت‌نام و اهراز هویت) به صورت کامل ارائه می شود.

به گزارش تسنیم، فهیمی در پایان افزود : ۱۹ هزار و ۳۰۰ مشتری جدید الورود در سجام در طی روزهای اخیر ثبت نام کرده اند که ۶۰ درصد از طریق موبایل، تبلت و اپلیکیشن ها بوده است که نشان می دهد افرادی با نگاه مدرن وارد بازار سرمایه شده اند.