- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

آماده‌ایم تا صنعت بیمه کاملا خصوصی شود

به گزارش اخبارپول، غلامرضا سلیمانی در دهمین نشست هیئت نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی تهران، گفت: اصلاح ساختار و حذف تعرفه ها و استفاده از فن آوری روز، شتاب صنعت بیمه را در روند خصوصی سازی افزایش داده است.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: شرکت‌های بیمه باید فرصت های سرمایه گذاری بیشتری را فراهم کنند و از این رو، قابلیت جمع‌آوری نقدینگی بازار و جذب پولهای خرد مردم، ظرفیت مهمی است که در اختیار صنعت بیمه قرار دارد.

وی ماموریت اصلی صنعت بیمه را مدیریت ریسک دانست و گفت: با راه اندازی مرکز مدیریت ریسک در آینده نزدیک بسیاری از مشکلات صنعت بیمه در فضایی علمی و حرفه ای، برطرف خواهد شد.

سلیمانی در ادامه با تشریح ابعاد گوناگون صندوق بیمه حوادث طبیعی به اهمیت تاسیس آن اشاره کرد و و گفت: بی تردید با بهره‌گیری از اصول عملیات بیمه گری خسارت آسیب دیدگان با حفظ احترام و کرامت انسانی جبران می شود و توقع خسارت دیدگان از دولت به حداقل خواهد رسید.

رئیس شورای عالی بیمه در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه صنعت بیمه با تکیه بر تجارب پیشین و اموزش های کافی توانسته است از آزمون تحریم های ناجوانمردانه سربلند بیرون بیاید.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت تعامل تنگاتنگ اتاق بازرگانی و صنعت بیمه از تولیدکنندگان و فعالان عرصه صنعت خواست تا با مطالعه بیشتر محصولات بیمه‌ای از فرصت ها و ظرفیت های این صنعت، بهره بیشتری ببرند.

گفتنی است، سلیمانی در پایان دهمین نشست هیئت نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران به سوالات متعدد اعضای این اتاق پاسخ داد.