شاخص بورس در پایان معاملات آذرماه امسال با ۴۹۰۰۰ واحد افزایش، معادل ۱۶.۰۷ درصد رشد را به ثبت رساند.

به گزارش اخبارپول به نقل از تسنیم، در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در آذرماه امسال تعداد ۸۲۲۱۵ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۴۳۲۱۵۱ میلیارد ریال در بیش از ۱۰ میلیون و ۱۵۳ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۶۱، ۷۶ و ۷۱ درصد افزایش را نسبت به ماه قبل‌تر تجربه کرد.

این درحالی است که تعداد ۳۷۲۰ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله نیبز در آذرماه در بورس تهران به ارزش کل ۳۸۴۰۶ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۶۶ و ۶۷.۸ درصد افزایش همراه شد.

در بازار بدهی هم که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می‌شود، در این مدت تعداد ۳ میلیون و ۱۲ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل ۲۹۶۶ میلیارد ریال معامله شد که به ترتیب ۵۴ و ۵۶ درصد کاهش داشته است.

همچنین در بازار مشتقه تعداد ۹۱۷ هزار قرارداد به ارزش ۲۸۴ میلیارد ریال در ماه گذشته مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۹۹ و ۲۲.۲ درصد کاهش همراه شد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات آذرماه امسال با ۴۹۰۰۰ واحد افزایش، معادل ۱۶.۰۷ درصد رشد را به ثبت رساند و به رقم ۳۵۳۹۹۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول نیز در این مدت با ۳۲۵۷۵ واحد افزایش به رقم ۲۵۳۳۶۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۱۳۳۲۴ واحد افزایش به عدد ۷۳۷۵۵۰ واحد رسیدند که به ترتیب با ۱۴.۷۵ و ۱۸.۵ درصد افزایش مواجه شدند.

شاخص کل هموزن هم در ماه گذشته با ۲۴۱۱۲ واحد افزایش روبرو شد و به رقم ۱۱۱۸۹۱ واحد رسید و با ۲۷.۴۸ درصد افزایش همراه شد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=143616
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رشد ۴۹ هزار واحدی شاخص بورس
رشد ۴۹ هزار واحدی شاخص بورس
رشد ۴۹ هزار واحدی شاخص بورس
رشد ۴۹ هزار واحدی شاخص بورس
رشد ۴۹ هزار واحدی شاخص بورس