رییس‌کل بیمه‌مرکزی گفت: با وجود تمام مخالفت‌ها برای معافیت مالیاتی بیمه عمر تلاش می‌کنیم.

معافیت‌ مالیاتی بیمه‌های عمر

به گزارش خبرنگار اخبارپول، غلامرضا سلیمانی در حاشیه بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه اظهار کرد: با وجودی که درحال حاضر تعدادی از بیمه‌نامه‌ها از معافیت مالیاتی برخوردارند، ما درتلاشیم به رغم تمام مخالفتها به معافیت‌ مالیاتی بیمه‌های عمر دست یابیم.

وی افزود: در بحث حذف مالیات بر ارزش افزوده، مجلس با این امر موافقت کرده اما در بحث مالیات مستقیم همچنان تلاش می‌کنیم.

سلیمانی با تاکید بر اهمیت معافیت‌ مالیاتی بیمه‌های عمر خاطر نشان کرد: حق بیمه مانند سپرده‌های بانکی است و انتظار داریم این مساله معاف از مالیات باشد و ما باید با همین ابراز مردم را تشویق کنیم تا بیمه بخرند.

سلیمانی در ادامه خاطر نشان کرد: با استفاده از قانون اعداد بزرگ با صنعت بیمه می‌توان خسارات سنگین احتمالی را به حداقل رساند و با جمع‌آوری پول‌های خرد مردم نقدینگی را در مسیر درست خود هدایت کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین با اشاره به ضریب نفوذ بیمه در ایران در مقایسه با کشورهای همسایه گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه در ایران ۲.۴ درصد است که این در مقایسه با امارات که ۲.۹ درصد در رتبه پایین‌تر اما نسبت به سایر کشورها مانند ترکیه، عربستان، مصر و کویت در رتبه بالاتری قرار داریم.

وی با اشاره به ضرورت افزایش ضریب نفوذ بیمه در ایران گفت: ضریب نفوذ شش درصدی بیمه در کشورهای پیشرفته ثبت شده که یکی از دلایل ضریب نفوذ بالای بیمه در این کشورها افزایش سهم بیمه‌های زندگی است این در حالی است که بیمه‌های زندگی در صنعت بیمه در ایران سهم ۱۴.۵ درصدی دارد حال اینکه این رقم در کشورهای پیشرفته به ۶۰ درصد می‌رسد.

سلیمانی از آنلاین شدن مسیر پیگیری‌های بیمه خبر داد و گفت: امروز ۱۵ شرکت که حدود ۸۰ درصد پرتفوی بیمه درمانی و آتش سوزی را دارند به طور آنلاین و بدون حضور مراجعان می‌توانند مسیر بیمه را برای متقاضیان طی کنند و پیگیری‌های لازم به صورت برخط انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ شرکت دانش بنیان در صنعت بیمه حضور دارند که ۱۰ شرکت آن فعال هستند و امیدواریم با حضور شرکت‌های دنش بنیان و استارت‌آپی به سمت بیمه هوشمند حرکت کنیم.

رییس‌کل بیمه‌مرکزی درخصوص اینکه گفته می‌شود برای راننده‌محور شدن بیمه‌نامه شخص ثالث باید ابزارهایی چون دوربین داخل خودرو تعبیه شود که این برای مالک خودرو هزینه اضافی دارد، گفت: یا این دوربین باید رایگان در خودروها نصب شود یا از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی فعالیت راننده‌ حین رانندگی ثبت شود.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=142645
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رییس کل بیمه مرکزی: برای معافیت مالیاتی کامل بیمه‌ها تلاش می‌کنیم
رییس کل بیمه مرکزی: برای معافیت مالیاتی کامل بیمه‌ها تلاش می‌کنیم
رییس کل بیمه مرکزی: برای معافیت مالیاتی کامل بیمه‌ها تلاش می‌کنیم
رییس کل بیمه مرکزی: برای معافیت مالیاتی کامل بیمه‌ها تلاش می‌کنیم
رییس کل بیمه مرکزی: برای معافیت مالیاتی کامل بیمه‌ها تلاش می‌کنیم