مدیرعامل صرافی سپهر صادرات از افزایش ٨٠ برابری حجم فعالیت این شرکت در یک‌سال و نیم گذشته خبر داد.

فعالیت‌های ارزی

به گزارش اخبارپول، محمودرضا گشادرو با اعلام این خبر گفت: حجم فعالیت‌های ارزی شرکت صرافی سپهر بانک صادرات ایران به ویژه حواله‌های ارزی در مقایسه با یک سال و نیم گذشته بیش از ٨٠ برابر شده که به همین تناسب با همکاری همه کارکنان، درآمدهای شرکت نیز افزایش یافته به نحوی که در مجموع توانسته‌ایم به صورت‌های مالی بانک کمک کنیم. این میزان عملیات به حدی افزایش یافته که برای استمرار فعالیت‌های شرکت، ضروری به نظر می‌رسد با صلاحدید مدیریت عامل بانک تغییراتی در ساختار سازمانی و امکانات عملیاتی صرافی سپهر به عمل آید این تغییرات می‌تواند در ارتقای افزایش عملیات ارزی در شعب نقش مثبت‌تری ایفا کند.

وی تاکید کرد: از زمان تشدید تحریم‌ها، مجموعه فعالیت‌های ارزی از جمله حواله‌های ارزی بیش از ٢٠٠شعبه ارزی بانک صادرات ایران مستقیما توسط صرافی سپهر صادرات انجام می‌پذیرد. خدمات ارائه شده به حدی برای مشتریان مطلوب بوده که حواله‌های ارسالی برخی از بانک‌های بزرگ کشور حتی بانک‌هایی که خودشان دارای صرافی مستقل هستند، نیز در این شرکت با اخذ کارمزد مناسب مدیریت می‌شود و بخشی از درآمدهای جاری صرافی حاصل این فعالیت‌ها است.

مدیرعامل صرافی سپهر صادرات توجه ویژه به اهداف و کارکردهای تخصصی صرافی سپهر و ارتقای سهم بازار آن را از نتایج حمایت ویژه مدیرعامل و هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران و مدیران امور بین‌الملل بانک عنوان کرد و گفت: رابطه تنگاتنگ بین صرافی سپهر و مدیران بانک صادرات ایران موجب افزایش قابل توجه سهم صرافی در بازار شده و در بین رتبه‌های برتر ارائه دهنده خدمات و حواله‌های ارزی قرار گرفته‌ایم.

گشادرو ظرفیت‌های بانک در منطقه آسیای میانه را نیز مورد اشاره قرار داد و در خصوص راهبردهای صادراتی دولت برای توسعه فعالیت‌های صادراتی در آسیای میانه و اوراسیا نیز گفت: با توجه به حضور شعب و ظرفیت‌های ایجاد شده در آن منطقه، بانک صادرات ایران نقش کلیدی خواهد داشت. بانک‌های محلی در آن مناطق از قابلیت‌های لازم برای نقل و انتقال حواله‌های ارزی برخوردار نیستند و از این رو نقش بانک صادرات ایران و شرکت صرافی سپهر پررنگ‌تر خواهد شد و سهم قابل توجهی از تجارت کشور از طریق بانک صادرات ایران و این شرکت شکل خواهد گرفت.

وی افزود: یکی از پتانسیل‌های مطلوب بانک صادرات ایران این است که تنها بانکی است که در عشق آباد و تاشکند شعبه دارد و کسانی که به آن مقاصد صادرات دارند، از طریق آن شعب، ارزهای حاصل از صادرات آنها را خریداری می‌کنیم. تا پیش از این بانک‌ها صادرکننده را مجبور می‌کردند در آنجا اسکناس تهیه کند و به صورت قاچاق وارد ایران کند تا بتواند ارز خود را بفروشد که البته هزینه زیادی برای صادرکننده داشت. بانک صادرات ایران و شرکت صرافی سپهر این هزینه‌ها را پوشش داده و ارز صادرکنندگان را با نرخ مناسب و توافقی خریداری می‌کنند.

مدیرعامل صرافی سپهر صادرات اظهار کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های موجود این است که صرافی سپهر بانک صادرات ایران، تنها صرافی بانکی است که با هماهنگی مدیران و واحدهای ارزی شبکه، ارز‌های اسکناس حاصل از صادرات متقاضیان را در نقاط صفر مرزی در همه شعب بانک تحویل می‌‎گیرد. یعنی تمامی شعب ارزی بانک، به عنوان شعبه یا باجه‌ای از صرافی سپهر صادرات هستند که ارز را تحویل می‌گیرند و وارد حساب ما می‌کنند و در همان روز تسویه ریالی حاصل از خرید ارز صورت می‌گیرد. این دو پتانسیل تقریبا پتانسیل‌های انحصاری بانک صادرات ایران است که برای صادرکنندگان فراهم شده‌ است.

گشادرو در بیان مزیت‌های رقابتی کارمزدی و فعالیت‌های صرافی سپهر صادرات نیز بیان کرد: نرخ کارمزد این شرکت در مقایسه با سایر شرکت‌های مشابه رقابتی بوده و دارای مزیت نسبی است.

وی خرید ارز حاصل از صادرات به صورت نقدی و حواله از صادرکنندگان کالا و خدمات، مدیریت وجوه ارزی متقاضیان در خارج از کشور، صدور حواله‌های ارزی تخصصی به نرخ دولتی، نیمایی و سنایی و همچنین انواع خدمات کارگزاری را از مهمترین فعالیت‌های این شرکت عنوان کرد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=142435
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

حجم فعالیت‌های صرافی سپهر صادرات ٨٠ برابر شده است
حجم فعالیت‌های صرافی سپهر صادرات ٨٠ برابر شده است
حجم فعالیت‌های صرافی سپهر صادرات ٨٠ برابر شده است
حجم فعالیت‌های صرافی سپهر صادرات ٨٠ برابر شده است
حجم فعالیت‌های صرافی سپهر صادرات ٨٠ برابر شده است