براساس اطلاعات مندرج در کدال، افزایش سرمایه بانک ایران زمین از سوی حسابرس و بازرس قانونی، مورد تائید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی اخبارپول، چندی پیش پیشنهاد افزایش سرمایه بانک ایران زمین از ۴هزار میلیارد ریال به ۴۲هزار میلیارد ریال در سامانه کدال منتشر شد و براساس آنچه که بانک ایران زمین اعلام کرده بود، این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی خواهد بود.

بر همین اساس، این افزایش سرمایه منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده بود که روزگذشته اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه شرکت بانک ایران زمین در سایت کدال منتشر شد .

در این اطلاعیه آمده است:

با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب ۱۳۹۵/۰۷/۱۷ هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار) به پیوست اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی موسسه حسابرسی و خدمات مالی فاطر ) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورخ ۱۳۹۸/۰۸/۰۱ هیئت مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۴۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختارسرمایه و خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت ارائه می‌شود.
بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده است و در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

این گزارش حاکی است، چندی پیش پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین، در خصوص افزایش سرمایه این بانک گفته بود: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا پایان سال ۱۳۹۸ سرمایه بانک ایران زمین تا ۱۵۰ درصد افزایش خواهد یافت البته بعد از این مرحله در سال آینده افزایش چندین برابری را هم در بحث سرمایه بانک خواهیم داشت.

گفتنی است، در ترازنامه ۶ ماهه بانک سرفصل مهم سایر دارایی های بانک ایران زمین با رشد ۲۴ درصدی به بیش از ۲۴۵۰۰ میلیارد و حجم سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت دار بانک با رشد قابل توجه ۲۶ درصدی به سطوح ۲۷۹۴۱ میلیارد تومان رسیده است.

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=142001
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افزایش سرمایه بانک ایران زمین تصویب شد
افزایش سرمایه بانک ایران زمین تصویب شد
افزایش سرمایه بانک ایران زمین تصویب شد
افزایش سرمایه بانک ایران زمین تصویب شد
افزایش سرمایه بانک ایران زمین تصویب شد