- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

تسهیلات بیمه‌مرکزی برای بهادار کردن اوراق بیمه‌ای

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبارپول از جزیره کیش، غلامرضا سلیمانی در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور گفت: در ایران شرکت‌های بیمه علاقمندند در بانک سرمایه‌گذاری کنند که ما توصیه می‌کنیم این شرکت‌ها به سمت بورس رفته و با مشوق‌هایی که در نظر گرفته‌ایم تلاش داریم رغبت به بازار سرمایه را افزایش دهیم.

وی افزود: بیمه یعنی جمع کردن پولهای خُرد جامعه و سرمایه‌گذاری آن در بانک‌ها و بورس و از جایی که بیمه یکی از ابزارهای قدرتمند بازارهای مالی است، در صدد این هستیم که اوراق بیمه‌ای را به اوراق قابل خرید و فروش در بورس تبدیل کنیم.

سلیمانی در ادامه تصریح کرد: شاخص توسعه‌یافتگی با افزایش ضریب نفوذ بیمه ارتباطی مستقیم دارد و هر چقدر جامعه به لحاظ فرهنگی و زیرساخت‌های دیگر پیشرفته‌تر باشد، رشد صنعت بیمه نیز بالاتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سهم دولت از صنعت بیمه کمتر از یک سوم است، گفت: هر چقدر نقش دولت در اقتصاد کمرنگ‌تر شود، رشد صنعت بیمه بیشتر خواهد بود

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: سرمایه‌گذاری اقتصادی اگر به کمک شرکت‌های بیمه تضمین شود اطمینان خاطر برای سرمایه‌گذاربوجود آورده و منجر به رونق اقتصادی بیشتر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه کیش اینوکس ۲۰۱۹ یک فرصت بزرگ برای تعامل صنعت بیمه و نهادهای پولی و مالی است، اذعان کرد: در سال گذشته ۲۰ درصد از حق بیمه‌های تولیدی صنعت بیمه به بازار سرمایه منتقل شده و ما در تلاشیم با برنامه‌هایی که داریم، این رقم را بالاتر ببریم.