مدیر نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی از امکان ارتباط مستقیم استارتاپ‌های بیمه‌ای با شرکت‌های بیمه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبارپول از جزیره کیش، رضایی در حاشیه کیش‌اینوکس‌۲۰۱۹ در پنل تخصصی نحوه سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های بیمه‌ای به عنوان کانالی برای جذب سرمایه گذاری در صنعت بیمه، گفت: استارتاپ‌های بیمه‌ای می‌توانند با طی کردن مسیر آیین‌نامه‌ای و اخذ مجوز‌های لازم، پروانه فعالیت گرفته و در سامانه سنهاب بیمه‌مرکزی عضو شوند.

وی افزود: این ارتباط فنی و مالی شرکت‌های بیمه‌ای و استارتاپ‌ها منجر به آن است که استارتاپ‌ها به نرخ‌ها دسترسی پیدا کرده و همچنین برای بحثهای مالی به بیمه‌مرکزی متصل شوند.

رضایی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۶۳ استارت آپ در صنعت بیمه فعالند، ادامه داد: این سوئیچ بیمه‌ای همچنین امکان واریز وجوه بیمه که بوسیله استارتاپ‌ها فروخته شده را بصورت مستقیم به حساب شرکت بیمه فراهم می‌کند.

این مقام مسئول در بیمه‌مرکزی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از کارکردهای مهم استارتاپ‌ها این است که فروش سنتی را با سرعت بیشتری در فضای مجازی انجام داده و از سوی دیگر امکان مقایسه نرخ‌های حق بیمه در شرکت‌های مختلف و انتخاب را به مشتری می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته فعالیت استارتاپ‌ها به این شکل بود که با مهندسی معکوس در نرخ حق بیمه امکان مقایسه را فراهم می‌کردند، تصریح کرد: این موضوع و دریافت حق بیمه از سوی بیمه مرکزی همیشه دغدغه ما بود و در این راستا بخشنامه‌ای به شرکت‌های بیمه دادیم که استارتاپ‌ها را به عنوان بازاریاب برخط شناخته و با آنها همکاری کنند.

رضایی افزود: صنعت بیمه در حال حاضر آمادگی کامل برای دادن پروانه فعالیت به استارتاپ‌ها به عنوان کارگزاران برخط را دارد که بهتر است این کسب‌وکارها هرچه سریعتر ضوابط را طی کرده و مجوزهای لازم را بگیرند.

وی افزود: اگر استارتاپ‌ها درصدد احذ مجوزهای لازم برنیایند، امکان ارتباط مستقیم با شرکت‌های بیمه و بیمه‌مرکزی را از دست داده و همچنین از ارتباط مالی و فنی با یکدیگر محروم خواهند بود. اما در صورت دسترسی به اطلاعات سامانه سنهاب، اطمینان خاطر برای مشتری اینجا می شود که نرخ‌های مقایسه‌ای درست است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=141884
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

استارتاپ‌ها به سوئیچ بیمه‌ای متصل می‌شوند
استارتاپ‌ها به سوئیچ بیمه‌ای متصل می‌شوند
استارتاپ‌ها به سوئیچ بیمه‌ای متصل می‌شوند
استارتاپ‌ها به سوئیچ بیمه‌ای متصل می‌شوند
استارتاپ‌ها به سوئیچ بیمه‌ای متصل می‌شوند