- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

کلیات طرح مستثنی شدن بانک رفاه از سقف مجاز تملک سهام تصویب شد

به گزارش اخبارپول، نمایندگان در جلسه علنی امروز- سه شنبه- مجلس شورای اسلامی با ۱۳۲ رای موافق، ۱۷ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۱۹۸۳ نماینده حاضر، کلیات طرح مستثنی شدن بانک رفاه [1] کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانکهای تجاری غیردولتی موافقت کردند.

علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات این لایحه اظهار کرد: بانک رفاه کارگران، بانک عامل سازمان تامین اجتماعی است؛ سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی [2] است که بودجه آنرا دولت تامین نمی‌کند، از سوی دیگر سرمایه اصلی این بانک مردمی است و مردم سرمایه آن را تامین می کنند؛ سرمایه این بانک امانت چند نسل است که در اختیار بانک رفاه قرار دارد.

وی گفت: بانک رفاه، عملیات معمول بانکداری را انجام نیم دهد بلکه عامل سازمان تامین است؛ واگذاری این بانک بر زندگی ۴۰ میلیون سهامدار این بانک تاثیر گذار است و آن را مختل می کند.

حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مخالفت با این طرح بیان کرد: بانک رفاه یک بانک دولتی است؛ مخالفت با واگذاری این بانک، مخالفت با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است، زیرا جز چند بانک، دیگر بانک ها باید واگذار شوند و بانک رفاه کارگران نیز مشمول این بانک های است که باید واگذار شوند.