اخبارپول- الهام قلعه‌نوئی: امروزه تنها بیمه اجباری در کشور بیمه شخص ثالث است. اما خرید بیمه بدنه خودرو اختیاری بوده و مالک خودرو می تواند برای داشتن پوشش‌های بیشتر و آسودگی خیال خود این بیمه نامه را خریداری کند.

خرید بیمه بدنه

همانگونه که گفته شد خرید بیمه بدنه برخلاف بیمه شخص ثالث اختیاری بوده و هر دارنده خودرو می‌تواند به انتخاب خود این بیمه نامه را خریداری کند.

این بیمه نامه و پوشش‌های اضافی آن خودروی شمارا در مقابل خطراتی همچون سرقت کلی، خساراتی که در جریان نجات و یا انتقال موضوع بیمه به آن وارد شود، شکست شیشه، پاشیدن مواد شیمیایی و اسیدی، سیل، زلزله، آتش‌سوزی و بلایای طبیعی، بیمه سرقت درجا (تمام لوازم)، نوسانات ارزش بازار و ایاب و ذهاب حمایت می‌کند.

در خصوص دریافت خسارت سرقت نکته مهم این است که خسارت سرقت کلی خودرو در زمانی داده می‌شود که کل خودرو به سرقت رفته و اگر تا ۶۰ روز پیدا نشود شرکت بیمه خسارت او را حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز تا سقف ۸۰درصد ارزش خودرو خواهد داد. بنابراین بیمه‌گزار نباید توقع داشته باشد که بلافاصله پس از سرقت، خسارت خود را دریافت کند.

نکته مهم و قابل توجه اینکه اگر شما تا قبل از سرقت خودرو خود از بیمه بدنه در طول یک سال استفاده نکرده باشید، ۸۰ درصد ارزش خودرو به شما پرداخت می‌شود. اما اگر شما قبل از سرقت خودرو از بیمه بدنه ماشینتان استفاده کرده باشید شرکت بیمه‌گر ۷۰ درصد ارزش خودرو را به شما پرداخت کرده و ۳۰ درصد آن به‌عنوان فرانشیز کم می‌شود.

بیمه سرقت درجای لوازم خودرو نیز جزئی از پوشش‌های اضافی است که شما می‌توانید در صورت نیاز آن‌ها را به بیمه بدنه خودروی خود اضافه کنید. البته سقف پرداخت خسارت برای بیمه سرقت درجا در شرکت‌های بیمه‌گر متفاوت است. برای مثال بیمه آسیا تا ۷% ارزش خودرو (۲درصد برای لوازم صوتی و ۵% برای لوازم غیر صوتی)، بیمه کارآفرین و ملت تا ۱۰% ارزش خودرو (۲ درصد برای لوازم صوتی و ۸% برای رینگ و لاستیک) و بیمه ایران تا ۲۵% ارزش خودرو خسارت پرداخت می‌کند.

نکته دیگر در خرید بیمه بدنه اینکه این بیمه برای خود شخص است و فرد می تواند بیمه بدنه را به شخص دیگر و یا خودروی دیگر منتقل کند. همچنین بیمه بدنه یک بیمه‌نامه یک ساله است و نمی‌توان آن را به صورت کوتاه مدت خریداری کرد.

گفتنی است، خودروی صفر بهترین قیمت بیمه بدنه را دارد چرا که شرکت‌های بیمه عمدتا در این زمینه با هم بسیار رقابت دارند و تخفیف‌های مناسبی را به بیمه بدنه خودروی صفر اعطا می‌کنند. چرا که می‌دانند شما به شدت مراقب خودروی صفر خود هستید!

 

 

این مطالب را نیز بخوانید
تخفیف‌هایی که بیمه نوین برای بیمه بدنه اتومبیل می‌دهد

لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=141511
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی- چند نکته که برای خرید بیمه بدنه لازم است بدانید
اختصاصی- چند نکته که برای خرید بیمه بدنه لازم است بدانید
اختصاصی- چند نکته که برای خرید بیمه بدنه لازم است بدانید
اختصاصی- چند نکته که برای خرید بیمه بدنه لازم است بدانید
اختصاصی- چند نکته که برای خرید بیمه بدنه لازم است بدانید