- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

زنگ بیمه در مدارس کشور به صدا درآمد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبارپول، بیمه مرکزی با طرح زنگ بیمه [1] و با همکاری وزارت آموزش و پرورش با هدف آموزش و ترویج مفاهیم بیمه نزد دانش‌آموزان دبستانی، در جهت نهادینه شدن فرهنگ بیمه در کشور گام جدیدی را برداشت.

در مراسمی که به همین منظور در دبستان پسرانه نظام مافی منطقه ۲ آموزش و پرورش تهران برگزار شد، مصدق معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، در گفتگو با دانش‌آموزان، با اشاره به خطراتی که در زندگی هر فرد وجود دارد، به نقش با اهمیت بیمه در زندگی و آسایش هر فرد اشاره کرد.

همچنین در مراسم زنگ بیمه [2] که بصورت کاملا شاد و کودکانه برگزار شد، کارشناس بیمه‌های عمر شرکت بیمه کارآفرین در خصوص بیمه‌های عمر و اهمیت آن در زندگی افراد با دانش‌آموزان گفتگو کرد.

در حاشیه این معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی [3] در گفتگو با اخبارپول در خصوص این پیشنهاد که مطالب مرتبط با بیمه با حضور کارشناسان شرکت‌های بیمه تدریس شود، گفت: آموزش و پرورش برای درج مطالب تخصصی در کتب درسی محدودیت‌هایی دارد. مثلا تمام شاخه‌های اقتصاد در کشور تمایل دارند در این کتب به دانش‌آموزان معرفی شوند و این عملا دشوار است. با این حال در کتب دوره متوسطه اول و دوم مطالبی در خصوص بیمه وجود دارد.

مصدق ادامه داد: علاوه بر این، برای تدریس در مدارس هم ضوابط و معیارهایی وجود دارد، همچنین آشنایی با ادبیات و زبان تدریس و مدیریت کلاس درس هم نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه طرح فعلی آموزش مفاهیم بیمه [4] به دانش‌آموزان دبستانی از امروز رسما آغاز شده است، خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم در صورت تمایل و درخواست مدارس در سطوح متوسطه اول و دوم و جلب موافقت آموزش، مفاهیم بیمه را در این سطوح تحصیلی ارائه دهیم.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با اشاره به اینکه فرهنگسازی و آشنایی با بیمه از سنین پایین شروع شود، اظهار کرد: هم اکنون اعلام آمادگی می کنیم کارشناسان بیمه را برای آموزش فرهنگ بیمه به مدارس سراسر کشور اعزام کنیم.

 

زنگ بیمه

 

زنگ بیمه مدرسه نظام مافی